تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۹۸۵۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رفع دغدغه‌های مردم و الزامات زیست‌محیطی اولویت معادن باشد

‌می‌متالز - معاون امور معادن صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: رفع دغدغه‌های مردم و الزامات زیست‌محیطی باید اولویت معادن باشد.

به گزارش می‌متالز، مهدی سیفی‌باغی شامگاه امروز در جلسه بررسی مسوولیت اجتماعی معادن منطقه چنگ الماس بیجار اظهار کرد: امید است بررسی مسائل معادن به ویژه مسوولیت‌های اجتماعی آن‌ها در حد تشکیل جلسه نماند و به طور مرتب پیگیری و دنبال شود.

وی گفت: معادن چرخه اقتصاد مملکت را می‌چرخانند و نیاز‌های اقتصادی را تا حدودی مرتفع می‌سازند از این رو بحث معادن بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم در کنار کار‌های تولیدی، گفت: معادن باید الزامات زیست‌محیطی را رعایت کنند که برای مردم محلی مشکلاتی پیش نیاید.

وی گفت: قانون معادن برای تمام فعالیت‌های معدنی از اکتشاف تا استخراج و بهره‌وری و فرآوری است که باید به آن عمل شود.

سیفی گفت: معادن پوکه کردستان که عمدتا در شهرستان قروه است و در شهرستان بیجار هم وجود دارد، عمدتا در صنعت ساختمان استفاده می‌شود.

این مسوول گفت: اخیرا کار‌های تحقیقاتی خوبی در حال انجام است که در بخش کشاورزی برای بحث حاصلخیری و حفظ رطوبت خاک از فرآوری‌های معادن پوکه استفاده شود.

معاون امور معادن صمت کردستان بیان کرد: معادن پوکه ما از نظر ماهیت فیزیکی کار، جز پر مشغله‌ترین معادن و کم‌درآمدترین و کم‌سودترین معادن است، اما این مساله باعث نمی‌شود از دغدغه‌های مردم چشم‌پوشی کنیم.

سیفی گفت: دغدغه‌های مردم در بعد جاده و گردوخاک بجا و صحیح است و باید مرتفع شود حال معادن توان مالی داشته باشند یا نداشته باشند موظفند به رفع دغدغه‌های مردم کمک کنند.

سیفی عنوان کرد: جاده روستایی طهمورث از اولویت‌های پنجم ما است و با مبلغ وصولی دولتی بیجار تناسب نداشت، اما طبق ضرورت، این پروژه را به سازمان مدیریت پیشنهاد کردیم که امید است در سال جاری محقق شود.

وی ادامه داد: اگر در اثر فعالیت معدنی آسیبی به بخش کشاورزی و سایر بخش‌های مردم وارد شود از محل یک درصد فروش معادن با تصویب شورای استانی معادن قابل جبران است.

معاون امور معادن صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه به بحث مسوولیت‌های اجتماعی معادن اشاره کرد و گفت: همیشه بهره‌برداران معادن را به سمت کمک‌های اجتماعی و اقتصادی زیرساختی سوق داده‌ایم.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده