تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۹۹۸۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه:

بورس می‌تواند ضربه‌گیر تورم باشد

‌می‌متالز - رحیم کریمی گفت: با توجه به افزایش نقدینگی سرگردان در کشور، بازار سرمایه می‌تواند به نوعی نقدینگی را به سوی خود جذب کند، چراکه هدایت نقدینگی به بازار، منفعت خوبی برای اقتصاد کشور، جلوگیری از تورم و رشد تولید را به دنبال دارد.

به گزارش می‌متالز، رحیم کریمی کارشناس بازار سهام با تاکید به اینکه مقصد اصلی نقدینگی سرمایه گذاران بازار سهام باشد گفت: با توجه به افزایش نقدینگی‌های سرگردان در کشور، بازار سرمایه می‌تواند به نوعی نقدینگی‌ها را به سوی خود جذب کند، چرا که هدایت نقدینگی‌ها به بازار، منفعت خوبی برای اقتصاد کشور، جلوگیری از تورم و رشد تولید را به دنبال دارد.

وی افزود: امیدواریم در سال جاری نظریه‌هایی که از سوی مسوولان و مدیران و کارشناسان اقتصادی ارائه می‌شود، نظریه‌هایی نباشد که بازار را مغفول نگه داشته و اقتصاد را با چالش مواجه کند.

به گفته وی؛ تصمیم‌گیری‌های اشتباه سیاست‌گذاران، مانع رشد بازار سهام شده، ریسک‌هایی را ایجاد کرده و نقدینگی را از بازار فراری می‌دهد.

کریمی عنوان کرد: بهتر است از فضای هیجانی و به دور از منطق فاصله گرفته و براساس تحلیل‌های بنیادی، شرایط مناسب و با چشم اندازی مثبتی کار‌ها را پیش ببریم تا به تولید و سودآوری لازم برسیم.

این کارشناس اضافه کرد: این اتفاق منجر به یک مسیر متعادل و صعودی خواهد شد که می‌تواند تقاضا را برای برخی صنایع و سهام بیشتر از دیگر گروه‌ها کند.

وی افزود که دلیل استقبال بازار به برخی صنایع و سهام ریشه بنیادی دارد و شرکت‌هایی که از لحاظ بنیادی وضعیت مناسبی دارند، چشم‌انداز آن‌ها مساعد ارزیابی می‌شود و یا از منظر ارزش جایگزینی در سطح خوبی قرار دارند، با خریداران بیشتری نیز در طول روز مواجه می‌شود.

کریمی معتقد است که همچنان استراتژی خرید و نگهداری با نگاه بلندمدت می‌تواند سودآوری قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاران به همراه بیاورد، اما بهتر است که بخشی از سرمایه نیز برای شناوری بهتر سبد سهام و خرید و فروش‌های کوتاه مدت در نظر گرفته شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده