تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۳۰۳۱۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۴۴ معدن بیجار ظرفیت مناسبی برای اشتغال پایدار است

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار گفت: ۴۴ معدن موجود در این شهرستان ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا میرآقایی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه معادن سنگ آهن از مهمترین ظرفیت‌های اشتغالزایی پایدار در استان محسوب می‌شوند، اظهار کرد: شهرستان بیجار در مجموع با ۴۴ معدن نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه معدن سنگ آهن بیجار یکی از بزرگترین معادن کشور است، افزود: این معدن سالیانه افزون بر ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن تولید می‌کند و به همین علت تاثیر زیادی بر روی تولید فولاد در کشور دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار ادامه داد: اگر امکانات و نیروی انسانی بیشتری در این مجموعه مشغول بکار شوند توانایی افزایش تولید و استخراج بیشتری را دارد.

میرآقایی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های اشتغال زایی و کسب درآمد از طریق معادن سنگ آهن ایجاد کارخانه فولاد به عبارتی تکمیل زنجیره فولاد است که با توجه به برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌های مستمر این مهم در حال حاضر روند رو به رشدی دارد.

وی یادآور شد: معدن سنگ آهن قراکند از دیگر ظرفیت‌های مهم اشتغالزایی در بیجار است که سالانه ۸۰ تا ۱۲۱ هزار تن سنگ آهن از آن استخراج می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار بیان کرد: این معدن پتانسیل بسیار خوبی در منطقه کرانی بیجار است و در مجموع ظرفیت ۱۲۱ هزار تن با عیار ۵۲.۴ درصد را دارد.

میرآقایی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ نفر به طور مستقیم در این معدن مشغول بکار هستند که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها بومی هستند و با ایجاد کارخانه کنسانتره در این معدن برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده