تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۱
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۰۶۲۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رحیمی جهان آبادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:

آقای علی‌آبادی! چه برنامه‌ای برای واردات خودرو دارید؟

‌می‌متالز - عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: وزیر پیشنهادی صمت می‌گوید موافق واردات خودرو است، اما سابقه وی نشان می‌دهد زمانی که سمتی داشته است، مانع واردات لوکوموتیو به کشور شده است.

به گزارش می‌متالز، جلیل رحیمی جهان آبادی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت، گفت: نمایندگان محترم! شما در حال تصمیم گیری برای وزارتخانه‌ای هستید که سرنوشت مردم را رقم می‌زند. ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی، ۳۳ درصد اشتغال کشور، ۷۵ درصد صادرات غیرنفتی، واحد‌های صنعتی نیمه کاره، ارز تأمین نشده، خودرو‌های لگن و بی کیفیت با برنامه‌هایی که از میدان انقلاب هم می‌توان آن‌ها را پرینت گرفت و ارائه کرد، قابل حل نیست.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شما نمایندگانی هستید که برای هر رأی و نظری که می‌دهید باید به خداوند پاسخگو باشید.

وی خطاب به علی آبادی، گفت: شما خودرو را ۸ برابر قیمت در خارج از نظم به ملت می‌فروشید. در حال حاضر مصوب شده که ۱۷۶ درصد سود بازرگانی از خودرو گرفته می‌شود و شما می‌گوئید موافق واردات خودرو هستید، اما سابقه شما نشان می‌دهد زمانی که سمتی داشتید مانع واردات لوکوموتیو به کشور شدید پس چه برنامه‌ای برای واردات خودرو با عوارض ۱۷۶ درصد دارید؟

رحیمی جهان آبادی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت را یک انشای کلی دانست و گفت: تولید حداکثری در معدن و سیمان یک انشا است. شما نمایندگان امین مردم هستید و در حال رأی دادن به یک انشا به جای برنامه برای وزارتخانه صمت هستید و ممکن است ۶ ماه دیگر همین جا بایستید و بگویید وزیر باید استیضاح شود.

وی ادامه داد: اینجا خانه ملت است و قرار است درد ملت پیگیری شود. من فرض می‌گیرم مدرک تحصیلی علی آبادی درست باشد و کاری به شخصیت وی ندارم. من به برنامه وی انتقاد دارم، برنامه‌ای که حتی خود وزیر پیشنهادی آن را نخوانده است. هر کدام از شما به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شوید، مشاوران شما مشابه این برنامه را در کشوی شما قرار می‌دهند.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم در حال کشته شدن در جاده‌ها هستند و ۸ برابر قیمت خودرو بابت آن هزینه می‌کنند. مردم مافیای خودرو در کشور را تحمل می‌کنند. وضعیت سیمان در کشور را ببینید. در جایی که مردم آب خوردن ندارند صنایع گندله سازی و سیمان تأسیس شده است.

رحیمی جهان آبادی گفت: کسی که پزشک اطفال است وزیر خارجه می‌شود، کسی که علوم سیاسی خوانده، وزیر کار می‌شود و این مشکل کل دولت‌ها و کل جناح‌های ماست و همین باعث شده که کشور به روز سیاه بشیند و کمر مردم زیر بار تورم بشکند. باید به جوابی که به خدا، ملت و تاریخ می‌دهیم فکر کنیم و بعد به کسانی رأی دهیم که برنامه‌های شعاری و انشایی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده