تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۰۶۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در حاشیه تقدیم لایحه برنامه هفتم صورت گرفت؛

تقدیر رئیس جمهور از مجلس برای رای اعتماد به وزیر صمت

‌می‌متالز - رئیس جمهور در حاشیه تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، از مجلس برای رای اعتماد به وزیر صمت تقدیر کرد.

به گزارش می‌متالز، آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، امروز یکشنبه ۲۸ خردادماه، برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در صحن علنی مجلس حضور یافت و به تشریح محور‌های مهم این لایحه پرداخت.

وی در بخش از صحبت‌های خود در مجلس، با قدردانی از رای اعتماد نمایندگان نسبت به «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت، گفت: با تشکر از «سیدرضا فاطمی‌امین»، امیدوارم علی‌آبادی هم به‌نحوی کار را دنبال کند که مورد انتظار مجلس، دولت، مردم و در راس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نگاه برنامه هفتم توسعه به مهار تورم و رشد تولید

رئیس قوه مجریه همچنین با اشاره به سه نکته مورد تأکید در لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت در توزیع منابع براساس سند آمایش سرزمینی از نکات مهم برنامه هفتم توسعه است که این پیشرفت دوپایه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دارد. محور دیگر تحول علمی اجتماعی و فرهنگی است و نکته سوم ارتقاء نظام مدیریت کشور و اصلاح نظام اداری از طریق افزایش بهره وری است.

وی با اشاره به نگاه برنامه هفتم توسعه به مهار تورم یادآور شد: با توجه به نامگذاری شعار سال به مهار تورم و رشد این برنامه‌ای که به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، با نگاه مهار تورم است و مهار تورم و رشد نقدینگی و کنترل پایه پولی را در پی خواهد داشت.

رئیس جمهور رفع مشکلات نظام بانکی را مورد تاکید قرار داد و افزود: دولت با کنترل رشد نقدینگی و پایه پولی به‌دنبال مهار تورم است.

قدم‌های خوب دولت برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری

وی با بیان اینکه قدم‌های خوبی در این دولت نسبت به مساله ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری برداشته شده، تاکید کرد: در برخی از مناطق در جهت ایجاد اشتغال خوب کار شده و در مناطق بسیاری باید کار کنیم، آن‌هم اشتغال واقعی و یک آمار واقعی از ایجاد اشتغال موضوع که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست.

آیت‌الله رئیسی خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد که در برنامه هفتم، نسبت به انرژی، ترانزیت و مسائلی مانند گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن اقتصاد رقومی یا دیجیتال، برنامه‌هایی را قرار دادیم.

افزایش سهم ایران از تجارت و اقتصاد دریامحور

وی در مورد مباحث مرتبط با ترانزیت و اقتصاد دریامحور، خاطرنشان کرد: یکی از منابع درآمدزایی، افزایش سهم ایران از تجارت و اقتصاد دریامحور است به‌طوری‌که برخی کشور‌ها که مسافت آن‌ها با دریا کمتر است، سهم خوبی از تجارت در این زمینه دارند، در‌حالی‌که ایران تنها چهار درصد اقتصاد دریایی آن فعال است.

رئیس جمهور همچنین گفت: امیدواریم با تصویب برنامه هفتم ضمن تجربه‌ای که از برنامه‌های گذشته آموختیم جهت تصویب یک برنامه قابل اجرا، قابل سنجش و قابل نظارت و اندازه‌گیری، به‌کار ببندیم تا کاملاً بتوان برنامه را سنجش کرد و ببینیم میزان تحقق برنامه چقدر است. مطمئنا این پایش و بررسی موجب می‌شود که برنامه کاملاً اجرایی شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده