تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۰۷۷۴۸
سرویس خبر : اجتماعی

فلسفه تشکیل صندوق بازنشستگان چه بود؟/ مشکلات بازنشستگان راه آهن

‌می‌متالز - یک بازنشسته راه آهن با توجه به شرایط بازنشستگان و اظهاراتی که وعده‌هایی که مسوولان مختلف در مورد بهبود شرایط آنان ذکر می‌کنند، گفت: بازنشستگان که هرروز نطقی می‌شنوند و متحیر می‌مانند که چرا همه مسوولان از همسان سازی سخن می‌گویند، اما هیچ کدام دنبال عملی شدن آن نیستند.

به گزارش می‌متالز، محمود حشمتی در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: آیا تاکنون شده یکی از این مسئولان بگوید که به طور کلی فلسفه تشکیل صندوق بازنشستگان چه بوده است؟

این فعال صنفی بازنشستگان راه آهن افزود: آیا هدف این نبوده که هر ماه بخشی از حقوق بازنشستگان کم شود و با مبلغی که سازمان متبوعه آنان به این صندوق می‌سپارد و حدود ۲۲ درصدی که برای هر بازنشسته به صندوق ریخته می‌شود، بازنشستگان دغدغه ایام پیری را نداشته باشند؟

حشمتی عنوان کرد:، ولی ۴۰ سال دولت‌ها از این صندوق برداشت کرده اند و بجایش ۱۸۵ شرکت زیانده غالب بازنشستگان نموده اند و اکنون بازنشستگان ثروت خود را برباد رفته می‌بینند و فقط نطق می‌شنوند.

او ادامه داد: در کشور‌های دیگر از ثروتی که همه ماهه به صندوق‌های بازنشستگی واریز می‌شود با برنامه ریزی اصولی این صندوق‌ها را به هلدینگ ثروت بدل نموده اند و بازنشستگان در دوره پیری و بیماری هیچ نگرانی معیشت ندارند.

قابل ذکر است حشمتی پیش از این نیز در مطلبی که در تین نیوز منتشر شد، عنوان کرده بود: چرا بازنشستگان مصرانه از مسوولان صندوق بازنشستگان کشوری نمی‌پرسند چه بلایی بر سر ثروت عظیمی آمده که در خلال ۳۰ سال به میزان ۲۲ درصد از حقوق بازنشستگان کسر شده و به صندوقی به زعامت مدیران عامل ریخته شده؟ کدام دولت و چرا ۱۸۵ شرکت ورشکسته زیانده را به صندوق تحمیل کرده و منابع مالی آن را به فنا داده است؟

او عنوان کرده بود: هدف و فلسفه اولیه ایجاد صندوق بازنشستگان این بود که حقوق بازنشستگان بعد از بازنشستگی تغییری با زمان شاغلی نداشته و با تورم افزایش همسان داشته باشد و در موارد مربوط به بیمه درمانی و رفاهی در بهترین شرایط باشند، چرا این هدف محقق نشده است؟ چون مدیران ارشد صندوق بازنشستگان را دولت ها، معین می‌کنند و بازنشستگان که صاحبان اصلی صندوق هستند هیچ ناظری نه در هیات مدیره و نه در هیچ یک از شرکت‌های وابسته و متعلق به خود ندارند.

منبع: شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل (تین نیوز)

عناوین برگزیده