تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۳۰۸۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت 8200 نفر در چهار دوره مسابقات حفظ قرآن و نهج البلاغه در شهرستانهای رفسنجان و انار

می متالز - مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه گفت: در چهار دوره مسابقات حفظ قرآن و نهج البلاغه که به همت مجتمع مس سرچشمه در شهرهای رفسنجان، انار، پاریز و سرچشمه برگزار شده است بیش از 8200 نفر شرکت کردند.
شرکت 8200 نفر در چهار دوره مسابقات حفظ قرآن و نهج البلاغه در شهرستانهای رفسنجان و انار

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، سید علی میرافضلی در مراسم اختتامیه مسابقه بزرگ حفظ قرآن و نهج البلاغه (سوره ملک و نبا) در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان اظهار کرد: مسابقات حفظ قرآن و همچنین نهج البلاغه از بهار امسال به همت مجتمع مس سرچشمه در شهرهای رفسنجان، انار، پاریز و سرچشمه برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در بهار امسال این مسابقات رقم خورد و بنا داشتیم که هر فصل یک مسابقه برگزار کنیم، افزود: در چهار دوره مسابقات حفظ قرآن و نهج البلاغه که به همت مجتمع مس سرچشمه در شهرهای رفسنجان، انار، پاریز و سرچشمه برگزار شده است بیش از 8200 نفر شرکت کردند.
مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه ادامه داد: بیش از یک چهارم از کل افراد شرکت کننده در این مسابقات موفق شدند حدنصاب لازم را بدست بیاورند و خوشبختانه در دوره جاری بیشترین کسانی که به صدردصد سوالات پاسخ صحیح داده اند به نسبت آمار شرکت کنندگان را شامل می شدند که این موضوع مگر به استمرار در فعالیتی که صورت گرفته، نبوده است.
میرافضلی با تقدیر از زحمات و حمابتهای مهندس محمدی عضو هیأت‌مدیره شرکت مس و مهندس احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه، تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده و سالهای آینده این مسابقات را استمرار بخشیده و با کیفیت بهتری برگزار کنیم.
مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فعالیتهای متنوع مس در حوزه فرهنگی در سه سال گذشته در استان کرمان و بالاخص در شهرهای رفسنجان، انار، پاریز و سرچشمه شعار نبود و یک آرمان بود که توانستیم بخشی از این آرمان را با همراهی مردم محقق کنیم.
میرافضلی خاطرنشان کرد: متولی امر فرهنگ ادارات، نهادها و سازمانها هستند و ما به عنوان حامی فرهنگ هستیم و افتخار داریم در کنار این نهادها حضور داشته و در این حوزه اثرگذار باشیم.
وی بیان داشت: در دور اول این مسابقات ثبت نام حضوری انجام می شد اما در چهارمین دوره تمام مراحل ثبت نام و اخذ کارت و مشخص شدن محل های آزمون بصورت آنلاین بوده است و بدون حضور فیزیکی انجام گرفته است.
 


بنای کشورهای اسلامی احکام و آخرت است


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی رعایت سبک زندگی اسلامی را در برنامه های مختلف مورد تاکید قرار دادند و ترویج آن در بسیاری از برنامه ها از جمله حوزه اخلاق، نظارت و غیره مشهود است.
احمد انارکی محمدی بیان کرد: بنای کشورهای اسلامی آخرت و احکام و سبک زندگی اسلامی است ولی در جاهایی شاید نتوانستیم درست اجرا کنیم و می بینیم که بداخلاقی ها در زندگی ها وجود دارد و با این بداخلاقی ها بدون جهت، دیگران را که می توانند از هر قشری باشند متهم می کنیم و بعضا شاید سودجویان و منافقان به نوعی با بداخلاقی ها زندگی ها را از هم می پاشند که در جامعه به ضرر مردم است.
وی بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم آموزه های دینی را در کشور برای بهتر شدن معیشت مردم ترویج دهیم و اقداماتی در راستای آسایش مردم انجام دهیم.
انارکی محمدی تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اگر بتوانیم تمام ابعاد نظام مقدس جمهوری اسلامی را با همدلی پیاده کنیم اقتصاد سالم را خواهیم داشت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: مردم را باید امیدوار کرد، تزریق ناامیدی در جامعه موجب می شود در امر احتکار به سودجویان فرصت دهیم تا کالاهای مورد نیاز در جامعه را انبار کنند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس به اشتغال اشاره کرد و افزود: همه از جمله صنعت مس کمک می کنند تا اشتغال پایدار و مستمر در شهرستان ایجاد شود.

عناوین برگزیده