تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۷
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۰۹۲۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن وارداتی به چین

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، قیمت سنگ آهن وارداتی به چین در هفته گذشته افزایش یافت و ممکن است این هفته در اوج باشد.

به گزارش می‌متالز، طبق بررسی‌های انجام شده دمای بالا و بارندگی‌های مکرر در روز‌های اخیر باعث کاهش قابل توجه تقاضا برای میلگرد فولادی در چین شده است. در نتیجه این امر منجر به افزایش قیمت مواد اولیه به خصوص سنگ آهن شده است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۴ ژوئیه) اعلام کردند با توجه به کاهش تقاضا برای میلگرد فولادی در برخی شهر‌های چین که ناشی از افزایش دما بود، موجودی میلگرد فولادی در کارخانه‌های فولادسازی چین شروع به انباشته شدن کرده است. با این حال باید توجه داشت که موجودی میلگرد فولادی همچنان نسبت به سال گذشته کم است، بنابراین فشار موجودی روی کارخانه‌های فولاد کم است.

به نقل از چندین منبع خبری، تولید آهن خام در چین به دلیل سود مناسب در هفته گذشته به افزایش خود ادامه داد. علاوه بر این، بازار انتظارات زیادی برای سیاست‌های محرک داشت که باعث افزایش قیمت فلزات آهنی می‌شد.

در این میان معامله گران گزارش دادند به لطف افزایش عرضه محدود و تقاضای رو به رشد، قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی منجر به افزایش در میان فلزات آهنی شد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سنگ آهن در بازار اسپات نتوانست به همین میزان افزایش یابد. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سنگ آهن فاین نوع PB در بنادر شاندونگ در هفته منتهی به روز سه شنبه (۴ ژوئیه) تنها ۱۰ یوان در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند در این هفته، برخی از کارخانه‌های فولادسازی برنامه‌هایی برای تعمیر کوره بلند در ماه جولای دارند، بنابراین تولید آهن خام ممکن است افزایش یابد.

به نقل از برخی تاجران، محموله‌های سنگ آهن از معادن خارج از کشور در اواخر ژوئن به میزان قابل توجهی افزایش یافت و در این هفته فضای بیشتری برای رشد وجود داشت. با توجه به اینکه جلسه مهم دولت در ماه ژوئیه برگزار می‌شود، ممکن است دولت دراین جلسه سیاست‌های محرک اقتصادی و املاک را معرفی کند.

فعالان بازار اعلام کردند برگزاری جلسه دولت همراه با موجودی کم سنگ آهن، پشتیبانی قوی برای قیمت سنگ آهن فراهم می‌کند. با این حال باید توجه داشت که شور و شوق تولید کارخانه‌های فولاد ممکن است به دلیل فرارسیدن فصل تقاضای پایانه و فرسایش سود با افزایش قیمت سنگ معدن کاهش یابد. باید توجه داشت که قیمت سنگ آهن وارداتی احتمالا در این هفته به بالاترین حد خود می‌رسد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده