تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۹
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۱۰۹۱۱

اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن مشخص شد

‌می‌متالز - بالاخره حکم اعضاء کمیسیون ایمنی راه آهن امضاء و مقدمات تشکیل این کمیسیون فراهم شد.

به گزارش می‌متالز، با پایان یافتن دوره کمیسیون عالی سوانح راه آهن در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ وضعیت این کمیسیون تا تعیین اعضای دوره جدید در ابهام بود که بالاخره در روز شنبه هفته جاری احکام اعضای کمیسیون توسط وزیر راه و شهرسازی امضا و ابلاغ شد.

علیرغم اینکه احکام صادره برای اعضای پیشنهادی کمیسیون توسط شرکت راه آهن به وزیر راه ارسال شده بود، با این حال تا روز شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ احکام توسط وزیر راه و شهرسازی امضاء نشده بود.

یعنی عملا بیش از ۴۰ روز کمیسیون رسمیت نداشت و طبق شنیده‌ها هیچ جلسه‌ای برگزار نشده بود. این در حالی است که هر روز سوانح کوچک و بزرگی رخ می‌دهد به ویژه اینکه در روز دوشنبه هفته گذشته یعنی ۱۴۰۲/۰۴/۱۲ سانحه مهمی در بندرعباس بین ایستگاه انشعاب به سمت بارکو (محل تخلیه مواد معدنی توسط واگن برگردان) رخ داد و خسارت هنگفتی شامل نابودی کامل یک لکوموتیو و ده‌ها واگن باری و از بین رفتن جان یک انسان، به بار آورد.

یقینا برگزاری منظم کمیسیون عالی سوانح و به تبع آن کمیسیون‌های سوانح مناطق راه آهن نقش مهمی در کنترل مستمر شاخص‌های ایمنی و بررسی و نظارت بر عملکرد سیر و حرکت قطار‌های باری و مسافری دارد و هر گونه تاخیر ناشی از تعلل در امضای احکام با همه مشکلاتی که در حوزه ایمنی ریلی وجود دارد، بخشودنی نیست.

لازم به ذکر است که اعضای اصلی کمیسیون ایمنی در دوره جدید؛ نوذر ابراهیمی لامع (کارشناس خبره علائم و ارتباطات)، محمدحسن اسماعیلی (رئیس کمیسیون عالی سوانح راه آهن در چند دوره قبل)، احمد جباری (عضو کمیسیون عمران مجلس)، جهانبخش حمزه وند (خبره در امور ناوگان)، رضا شاکری (خبره بهره‌برداری و سیر و حرکت)، پرویز عالیوند (مشاور و نماینده انجمن صنفی شرکت‌های ریلی در کمیسیون عالی سوانح راه آهن) و حسین نصیری (جانشین دبیر کمیسیون عالی سوانح دوره قبل) می‌باشند.

همچنین این کمیسیون ۶ عضو علی البدل دارد.

منبع: شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل (تین نیوز)

عناوین برگزیده