تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۱۱۰۳۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

کارفرما به دلیل تخلف در حادثه مجتمع فولاد گیلان به مرجع قضایی معرفی شد

‌می‌متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در پی فوت یک کارگر در مجتمع فولاد گیلان کارفرما به دلیل تخلف به مرجع قضایی معرفی شد.

به گزارش می‌متالز، سیاوش آقاجانی روز چهارشنبه افزود: چند روز قبل کارگران به هنگام تخریب سقف بتنی و بدلیل عدم مهار مناسب آن توسط جرثقیل و سایر اقدامات احتیاطی به علت ریزش آن دچار حادثه شدند.

وی عنوان کرد: اکنون کارفرما به علت تخلف از آیین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و سایر تکالیف قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی در خصوص این حادثه ناشی از کار در مجتمع فولاد گیلان توضیح داد:بازرسی‌های ادواری به طور مستمر از شرکت مذکور صورت گرفته و ابلاغیه رفع نقایص برای کارفرما ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه به تاریخ ۲۴ تیرماه در مجتمع فولاد گیلان رخ داده است، گفت: در این راستا آخرین ابلاغیه صادر شده برای این شرکت قبل از این حادثه در تاریخ اول تیرماه امسال پس از بازرسی انجام شده توسط بازرسان کار صادر شده است.

آقاجانی تصریح کرد: این حادثه که برای ۲ نفر از کارگران شرکت رخ داد و منجر به فوت یک نفر شد، در روند تولید و با ماشین آلات شرکت در خط تولید اتفاق نیفتاده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این اتفاق در جریان پروژه عمرانی به منظور بازسازی قسمتی از سالن نورد گرم حادث شده است و کارگران به هنگام تخریب سقف بتنی و عدم مهار مناسب آن توسط جرثقیل وسایر اقدامات احتیاطی در حالی که روی سقف درحال‌تخریب مستقر شده بودند در اثر ریزش آن دچار حادثه شده اند.

وی اضافه کرد: در رابطه با این حادثه بازرسی‌های تکمیلی ادامه داشته و تا حصول نتیجه نهایی بررسی و اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده