تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۱
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۱۱۹۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مرکز مالی ایران با همراهی مدرسه ارزش‌گذاری به صورت مشترک برگزار می‌کند؛

دوره آموزشی توسعه مهارت‌های ارزش‌گذاری

‌می‌متالز - در این دوره که مدت زمان آن ۳ ماه خواهد بود، تحلیل بنیادی ۴ صنعت (تولیدی، خدمات مالی، فناوری اطلاعات و شرکت‌های پلتفرمی نظیر تپسی) انجام خواهد شد و سپس ارزش‌گذاری آن با ۳ رویکرد تنزیل جریان نقدی، ضرایب قیمتی و خالص ارزش روز دارایی‌ها ارائه می‌گردد

به گزارش می‌متالز، ارزش‌گذاری سهام شرکت‌ها از جمله چالشی‌ترین اقدامات اجرایی در حوزه مدیریت سرمایه‌گذاری و مدیریت سبد دارایی‌های مالی است. با گذری بر مدل‌های ارزش‌گذاری علی‌الخصوص مدل‌های تنزیل جریانات نقدی، به این نتیجه مهم می‌توان دست یافت که ارزش ذاتی شرکت زمانی دست‌یافتنی خواهد بود که با شناخت از کسب و کار و عملیات و جزئیات ساختار هزینه و درآمد شرکت، استنباط کاملی در خصوص برقراری تعادل پایدار در شرکت حاصل گردد.

در بازار سرمایه، ارزش‌گذاری باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران بتوانند تصمیم‌گیری‌های بهتری در مورد سرمایه‌گذاری‌هایشان اتخاذ کنند و از ریسک‌های بیشتر جلوگیری کنند. همچنین، در کسب‌وکارها، ارزش‌گذاری کمک می‌کند تا قیمت‌گذاری مناسب برای محصولات و خدمات ارائه شده شود و به افزایش سودآوری و موفقیت کسب‌وکار کمک می‌کند.

اهمیت ارزش‌گذاری و گسترش کاربرد‌های آن در حالی است که متاسفانه نیروی انسانی موجود کشور در این حوزه به اندازه رشد این دانش و تقاضای آن رشد نکرده و حوزه مالی کشور از فقدان کارشناسان خبره و توانمند ارزشگذاری رنج می‌برد؛ لذا مرکز مالی ایران به‌عنوان بازوی آموزشی بازار‌های مالی در کشور با همراهی مدرسه ارزشگذاری، اقدام به برگزاری دوره آموزشی توسعه مهارت‌های ارزشگذاری نموده است.

با توجه به سابقه مرکز مالی ایران در خصوص اجرای بهینه‌ی دوره‌های آموزشی کاربردی و موثر در فضای بازار سرمایه و همچنین نظر به تجربه موفق و ارزشمند مدرسه ارزشگذاری در ارزشگذاری بیش از ۴۰۰ شرکت در دهه‌ی گذشته، هم اکنون مرکز مالی ایران در حال ثبت نام و جذب فراگیران و علاقه‌مندان به یادگیری مهارت‌های ارزشگذاری بصورت کاملا کاربردی و اصولی می‌باشد.

این دوره آموزشی به گونه‌ای طراحی شده که از یک طرف مبتنی بر تجربه سال‌های متعدد بازار و از طرف دیگر مبتنی بر اصول و دانش روز بین‌المللی باشد؛ مهارتی که مبتنی بر اصول بنیادین اقتصادی باشد و با رویکردی یکپارچه تمام روش‌های تحلیل و ارزش‌گذاری، بتواند منابع را به صورت بهینه به شرکت‌ها تخصیص دهد؛ مهارتی که تصویری ناقص از شرکت نمایش ندهد و یا نگاهی محدود به یک روش ارزشگذاری نداشته باشد، بلکه بتواند آیینه‌ای تمام‌نما و اصولی از تحلیل، ارزشگذاری و سرمایه‌گذاری باشد؛ البته برای فعالان بازار مشخص است که توسعه مهارت تنها قطعه گمشده پازل آن دوران نیست، اما قطعاً یکی از ضروریات حضور در آن است.

در این دوره که مدت زمان آن ۳ ماه خواهد بود، تحلیل بنیادی ۴ صنعت (تولیدی، خدمات مالی، فناوری اطلاعات و شرکت‌های پلتفرمی نظیر تپسی) انجام خواهد شد و سپس ارزش‌گذاری آن با ۳ رویکرد تنزیل جریان نقدی، ضرایب قیمتی و خالص ارزش روز دارایی‌ها ارائه می‌گردد. این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن از ساده‌ترین تا پیشرفته‌ترین مباحث را پوشش داده و این امکان را فراهم می‌کند که مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره پیش‌نیازی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

لازم به ذکر است این دوره از تاریخ ۱۰ مرداد ماه تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ در مرکز مالی ایران برگزار خواهد شد. علاقه مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به صفحه دوره «توسعه مهارت‌های ارزش‌گذاری» در سایت مرکز مالی ایران مراجعه و ثبت نام خود را در این دوره نهایی کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده