تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۱۳۳۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۸۶ میلیون دلار کالا از کردستان به خارج کشور صادر شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان کردستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۱۸۶ میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۸۶ میلیون دلار کالا از استان کردستان صادر شده است، اظهار داشت: صادرات سایر گمرکات ما ۹۷ میلیون دلار و در نهایت جمع کل صادرات ۲۸۳ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: حجم کل مبادلات شامل واردات، صادرات و ترانزیت از مرز‌های استان هزار و ۶۸۴ میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه کردستان به عنوان دومین مرز ترانزیت کشور شناخته شده و برنامه‌هایی برای توسعه صادرات در سطح استان انجام شده است، گفت: کردستان استانی مرزی و دارای پتانسیل‌های خوبی در زمینه تجارت مرزی بوده و به عنوان یکی از دروازه‌های تجاری به سمت کشور عراق و سوریه و در نهایت دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

خلیقی با ذکر اینکه واردات کردستان از طریق ثبت سفارش نیز ۸۰ میلیون دلار و ترانزیت هزار و ۳۲۱ میلیون دلار بوده است، عنوان کرد: عمده اقلام صادراتی شامل محصولات کشاورزی و باغی، محصولات شیمیایی، معدنی و محصولات صنعتی بوده که به کشور‌های هدف عراق، ترکیه، سوریه و هند صادر شده است.

وی عنوان کرد: اقلام عمده وارداتی در این مدت نیز شامل شمش آلومینیوم، ضایعات آلومینیوم، استرج فیلم، قطعات یدک پکیج بوده است.

رئیس سازمان صمت استان کردستان بیان کرد: عمده اقلام وارداتی بازارچه‌ها شامل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، یخچال فریزر، کولر کولر گازی، لوازم متفرقه و آشپزخانه بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده