تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۳۱۴۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بر اساس گزارش عملکرد ماهانه شرکت صدر تامین؛

"تاصیکو" بر مدار رشد

‌می‌متالز - سرمایه‌گذاری صدر تامین در آخرین گزارش فعالیت ماهانه خود، در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۶۷ هزار میلیارد تومان به ثبت رسانده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین با سرمایه ثبت‌شده ۳۱ هزار میلیاردتومانی، در گزارش عملکرد ماهانه منتهی به تیرماه ۱۴۰۲ از تحقق بهای تمام شده ۷ هزار و ۱۷۱ میلیاردتومانی خبر داد. این مبلغ مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و خارج از بورس است که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سرمایه گذاری در شرکت‌های بورسی و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها نیز متعلق به شرکت‌های غیر بورسی بوده که در آن شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته است. نسبت بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های این شرکت، رشد ۴ درصدی به نسبت ماه پیش داشته و همچنین ارزش بازار پرتفوی بورسی آن رشد بیش از ۵۰ درصدی به نسبت سال گذشته را در پی داشته است.

 
همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سبد سرمایه‌گذاری "تاصیکو" متشکل از شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی می‌باشد که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها به ارزش بهای تمام شده ۶.۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های بورسی اختصاص داده شده. شایان‌ذکر است شرکت‌های خارج از بازار سرمایه باارزش بهای تمام شده ۹۲۰ میلیاردتومانی، ۱۳ درصد آن را شامل می‌شود؛ شرکت‌های غیر بورسی به نسبت ماه گذشته ۵ درصد رشد داشته‌اند.


شرکت صدر تأمین را میتوان جز ۱۰ هلدینگ پرسود بازار بورس شمرد که در پانزده صنعت اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و مجموعاً ۳۳ شرکت را شامل می‌شود. باتوجه‌به میزان سرمایه‌گذاری "تاصیکو" که در نمودار زیر ترسیم شده؛ بیشترین حجم آن مربوط به استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی بوده است که مجموعاً بیش از ۴.۴۰۰ میلیارد تومان را از سبد سرمایه‌گذاری این شرکت شامل می‌شود.

 
بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "تاصیکو" را «فلزات اساسی» با ۴۲ هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان در اختیار داشته و پس از آن نیز بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با مبلغی بالغ‌بر ۷ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان و در نهایت «سایر محصولات کانی غیرفلزی» باارزش ۶ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در نمودار زیر ارزش بازار پورتفوی شرکت‌های بورسی به ارزش ۶۷ هزار میلیارد تومان در گزارش ماهانه منتهی به تیرماه این شرکت به ثبت رسیده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده