تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۳۱۶۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خواجه‌نصیری: مثبت اما مبهم/اینستکس، یک گام به جلو!

جزئیات دیدار رئیس اینستکس با فعالان اقتصادی ایران

می متالز - شب بیستم اسفندماه طی مراسمی که با همکاری سفارتخانه‌های آلمان، انگلستان و فرانسه در تهران برگزار شد، پِر فیشر به‌عنوان رئیس اجرایی اینستکس با جمعی از فعالان اقتصادی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد‌.
جزئیات دیدار رئیس اینستکس با فعالان اقتصادی ایران

به گزارش می متالز، فیشر در این مراسم با بیان اینکه که استفاده از منافع برجام حق ایران است، گفت: تلاش خواهم کرد تا با اجرایی شدن اینستکس نتایج ملموسی برای طرف ایرانی حاصل شود.

در این مراسم که با حضور برخی از فعالان اقتصادی اروپا و ایران، سفرا و دیپلمات‌های کشورهای خارجی، به میزبانی سفیر آلمان برگزار شد، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز ابراز امیدواری کرد که این اقدام هرچند دیر اروپایی‌ها، بتواند ارتباط منطقی بین پایبندی کامل ایران به برجام و بهره‌مندی متناسب از منافع آن‌را ایجاد کند.

لازم به ذکر است فیشر علاوه بر دیداری که تاکنون با بانک مرکزی ایران داشته است، با چند بانک عمدتا خصوصی نیز دیدار داشت.

در همین رابطه، هومان خواجه نصیری فعال و مشاور حوزه صنایع معدنی کشور گفت: برداشت من از ملاقات با آقای فیشر این است که وی از تجربه، دانش و مهارت‌های لازم برای شروع این ماموریت برخوردار است اما برای به ثمر نشستن اینستکس به ابزارهایی نیاز است که هنوز بخشی از آنها در دسترس نیست! لذا زمان و نحوه استفاده از این مکانیزم، به‌خصوص از جنبه تبادلات مالی که دغدغه اصلی فعالان اقتصادی طرفین هست، همچنان مبهم می‌ماند تا در آینده رمزگشایی شود.

خواجه نصیری افزود: بی‌تردید حضور آقای فیشر و هیات همراه در ایران آنهم در اوج تحریم‌ها و تهدیدات آمریکا، یک گام رو به جلو از سوی سه کشور قدرتمند اروپایی به نمایندگی از کل قاره سبز است که خود حاصل مطالبه‌گری مستمر دستگاه دیپلماسی کشور بوده است.

عناوین برگزیده