تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۳۱۹۲۹۷
سرویس خبر : انرژی

ظرفیت معامله یک سوم برق کشور در بورس انرژی

‌می‌متالز - معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: تأمین برق از بورس انرژی توسط صنایع موجب معامله یک سوم از برق مصرفی کشور از این طریق خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی پاک‌طینت، معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در همایش آموزشی تغییر نحوه تأمین انرژی مشترکان بیش از یک مگاوات بیان کرد: تأمین برق از بورس انرژی توسط صنایع موجب معامله یک سوم از برق مصرفی کشور از این طریق خواهد شد.

وی گفت: مشترکان بالای یک مگاوات می‌توانند برق را به‌صورت سلف با نرخی کمتر از نرخ تکلیفی بر اساس سهمیه تعیین‌شده برای خود به‌صورت مستقیم از نیروگاه خرید کنند.

همچنین معاون مالی و پشتیبانی و سرپرست انبارگردانی شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: شمارش موجودی اقلام به‌منظور ایجاد اطمینان از وجود کمی و کیفی کنترل کالاها، به‌عنوان اصلی‌ترین هدف این برنامه بود.

حمید نظری افزود: با توجه به قرارگیری دوره مالی شرکت در پایان شهریورماه، همه‌ساله عملیات انبارگردانی با محوریت انبار مرکزی استان و سایر انبار‌ها مدیریت توزیع برق شهرستان‌ها به انجام می‌رسد.

وی اظهار کرد: عملیات انبارگردانی که با حضور و استعداد پنج تیم و ۴۴ نفر از نمایندگان فنی، مالی، مسؤولان انبار فناوری اطلاعات، حراست به انجام رسید، در راستای رعایت قوانین و مقررات مربوطه و اهداف موجودی انبار‌ها و کنترل‌های داخلی، مراقبت از سرمایه‌های شرکت، نظارت بر صحت فرآیند انبار و جداسازی اقلام است.

نظری تصریح کرد: هماهنگی انبار‌های مرکزی، سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، آرادان و گرمسار با مهدی صائمی و هماهنگ‌کننده موجودی‌برداری در سیستم مالی در انبار‌های یادشده با اکرم خوشخو و هماهنگی انبار‌های دامغان، شاهرود و بسطام و میامی با میثم خطیری و هماهنگ‌کننده موجودی برداری در سیستم مالی با مهدی خیرآبادی، نظارت مالی فرایند توسط محسن غریب سرپرست امور مالی و سرپرستی انبارگردانی با حمید نظری عملیاتی شده است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده