تاریخ: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۲۱۹۸۴

مرکز مالی ایران و شرکت دانش بنیان سینا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

‌می‌متالز - مرکز مالی ایران به عنوان بازوی آموزشی بازار سرمایه با شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش می‌متالز، مراسم امضای تفاهم‌نامه با حضور محبوبه جعفری، مدیرعامل مرکز مالی ایران و یاسر خانی، مدیرعامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا روز چهارشنبه ۳ آبان ماه برگزار شد.

محبوبه جعفری، مدیرعامل مرکز مالی ایران در این مراسم عنوان کرد: مرکز مالی ایران با توجه به جایگاه آموزشی خود در بازار‌های مالی و به خصوص بازار سرمایه و ارتباط موثری که با نهاد‌های مالی کشور برقرار کرده، پتانسیل و آمادگی کامل برای برگزاری رویداد‌های مشترک با شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا و همچنین ارتقای سطح سواد مالی در سراسر کشور و به ویژه در مناطق محروم را با همکاری بنیاد مستضعفان دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا بیان کرد: موضوع ارتقای سواد مالی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور برای هر دو مجموعه اهمیت بالایی دارد و امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند به محرومیت‌زدایی و پیشرفت مناطق محروم کمک کند.

این تفاهم‎نامه با هدف ایجاد همکاری و هم‌افزایی طرفین در حوزه آموزش و پرورش نیروی متخصص و انتقال دانش منعقد شده و مهمترین محور‌های آن به شرح زیر است:

  • برگزاری رویداد‌های فناورانه، نشست‌های تخصصی، سمینارها، همایش‌های علمی و ...
  • برگزاری رویداد‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه مخصوصا در مناطق محروم با هدف توانمندسازی، توسعه فرهنگ سرمایه‌‎گذاری و رشد سواد مالی
  • همکاری در تامین مربیان، منتور‌ها و داور‌های تخصصی برای هدایت و ارزیابی طرح‌های سینا وی سی
  • ترویج و نشر محتوای تخصصی زیست بوم نوآوری با تمرکز بر حوزه مالی و سرمایه‌گذاری
  • انتقال دانش طرفین به منظور استفاده از پتانسیل‌های موجود در دو شرکت در جهت ارائه خدمات آموزشی

لازم به ذکر است؛ مرکز مالی ایران به عنوان شرکتی دانش بنیان و با سهامداری شرکت بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالای ایران، فرابورس ایران، بورس انرژی و سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از سال ۱۳۸۷ در حال فعالیت است. عمده فعالیت‌های این شرکت ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، مالی و مشاوره در بازار پول و سرمایه است.

شرکت توسعه دانش بنیان سینا نیز به عنوان بازوی سرمایه گذاری خطر پذیر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در قالب هلدینگ تحقیق و توسعه دانشمند به ارائه خدمات در حوزه رفع نیاز‌ها و چالش‌های فناورانه شرکت‌های تابعه بنیاد مستضعفان، رفع مسائل حوزه محرومیت زدایی به روش مبتکرانه و همچنین حل نیاز‌های راهبردی ملی می‌پردازد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده