تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۲۴۱۸۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
در گفتگو با رئیس هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مطرح شد؛

رونق بازار مسکن موجب افزایش قیمت محصولات فولادی می‌شود/ میزان مصرف فولاد در صنعت ساختمان سازی چقدر است؟

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران گفت: رکود در بازار مسکن تا حدودی بر بازار محصولات فولادی متاثر است، چراکه بخشی از مصالح ساختمانی از فولاد تهیه می‌شود. همچنین هر مقطع زمانی که مسکن با رونق روبرو شده، میزان خرید و فروش و قیمت اقلام فولادی نیز با افزایش روبرو بوده است.

به گزارش می‌متالز، ایرج رهبراظهار کرد: رونق و رکود در مسکن با توجه به قدرت خرید مردم و میزان عرضه و تقاضا، یک الی دوبار در سال ایجاد می‌شود؛ لذا در حال حاضر چهارماه است که بازار مسکن و صدور پروانه ساخت و ساز با رکود روبرو بوده است. همچنین پیش بینی می‌شود این رکود تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت مسکن در تمام مقاطع زمانی به صورت سینوسی بوده است، مطرح کرد: شرایط بازار مسکن هیچ وقت ثابت نبوده است؛ بنابراین در بعضی از موارد وضعیت مسکن با رکود و برخی دیگر با رونق مواجه بوده است.

ایرج رهبر در پایان افزود: به طور معمول میزان مصرف فولاد در صنعت ساختمان سازی نسبی است. چراکه هر ساختمان باتوجه به نوع و سازه آن، میزان متفاوتی از فولاد را نیازمند است. بطورمثال در ساختمان‌های فلزی و فولادی با توجه به طبقات، ابعاد، طراحی و… تقریبا ۶۰ الی ۷۰ کیلیو فولاد در هر مترمربع مصرف می‌شود. همچنین در ساختمان‌های بتنی مصرف فولاد بین ۴۰ تا ۴۵ کیلیو در هر مترمربع است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده