تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۱:۲۳
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۳۲۶۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

به دنبال شفاف سازی در همه بخش های صنعت، معدن و تجارت هستیم

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شفاف سازی را در همه بخش های وزارتخانه دنبال می کنیم.
به دنبال شفاف سازی در همه بخش های صنعت، معدن و تجارت هستیم

به گزارش می متالز، سعید زرندی افزود: در گذشته، سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و محققان برای بدست آوردن اطلاعات حوزه صنعت ومعدن دچار مشکلات زیادی بودن و بعضا رانتها و مفاسدی در این خصوص پیش می آمد.
وی گفت: هم اکنون تمام اطلاعات واحدهای صنعتی به تفکیک استان، محصول تولیدی و ظرفیت آن، در بخش معادن، پروانه های اکتشاف،گواهی های اکتشاف و مجوزهای برداشت و در بخش بازرگانی تمام اطلاعات صنوف و کارت های بازرگانی در پورتال وزارتخانه در دسترس عموم می باشد.

در اعلام آمار شفاف سازی می کنیم

زرندی افزود: در گذشته در انتشار برخی آمارها و اطلاعات وزارتخانه ملاحظاتی بود خصوصا وقتی آمار های منفی در بخش تولید وجود داشت اما در حال حاضر تمام اطلاعات و آمارهای وزارتخانه مثبت و منفی بطور شفاف بطور منظم در پورتال وزارتخانه متنتشر می شود.
وی افزود: گزارشهایی نیز بطور روزانه تعداد مجوزهای صادر شده بخش صنعت و معدن، صنوف، کارت های بازرگانی واردات، صادرات و آخرین وضعیت بورس و... در هر روز را منتشر می کند، که این گزارش ها نیز در پورتال وزارتخانه قابل مشاهده است.
معاون طرح و برنامه همچنین افزود: سامانه بهین یاب بطور متمرکز ،کلیه خدمات مرتبط با حوزه سرمایه گذاری در صنعت، معدن و تجارت اعم از صدور مجوزها، وضعیت پروژه ها و طرح ها، معافیت های گمرکی و درخواست تسهیلات در آن ارائه گردیده است.
وی تاکید کرد: همه دستگاههای اجرای ، خصوصا نظام بانکی می توانند سامانه بهین یاب را مبنا عمل خود قرار دهند واز اطلاعات این سامانه برای خدمات خود به بخش تولید و تجارت کمک بگیرند.
زرندی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که همیشه مطرح می شود این است که سیستم بانکی اعلام می کند در سال چقدر تسهیلات و چه درصدی از کل تسهیلات به بخش صنعت و معدن و بازرگانی پرداخت کرده اما فعالان این بخش نسبت به این اعداد تاملات و مسائلی دارند و وزارتخانه نیز قادر به تایید یا رد آن نیست.

 

اطلاعات تسهیلات پرداختی واحدهای صنعتی از سیستم بانکی در سامانه بهین یاب ثبت شود

معاون طرح و برنامه گفت: از سیستم بانکی خواسته ایم تا با اتصال به این سامانه ، همه تسهیلاتی که اعلام می کند به واحدهای تولیدی پرداخت می کند را ثبت کند تا دقیقا وضعیت هر واحد صنعتی در قبال دریافت تسهیلات مشخص شود و وزارتخانه هم دقیقا بداند چه واحدی در سال چه مقدار تسهیلات گرفته است.
وی گفت: معتقدیم این اطلاعات برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان و صاحب نظران بسیار مفید و راهگشا خواهد بود و هر آنچه که برای آنان نیاز باشد بطور شفاف و بدون محدودیت ارائه می شود.
زردی در پاین تصریح کرد: شفاف سازی و سالم سازی که در سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به آن تاکید شده است باید بطور کامل در همه بخش های وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود و برای تحقق آن در سال آینده تلاش خواهیم کرد.

عناوین برگزیده