تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۳۴
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۳۱۱۱۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تغییر استراتژی چین در بازار فویل مس

‌می‌متالز - بر اساس داده‌های گمرک چین، واردات فویل مس به این کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به ۲۰۲۲ حدود ۹.۲۵ درصد کاهش یافت درحالی که صادرات فویل مس چین در همین بازه زمانی ۰.۰۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، داده‌های گمرک چین نشان می‌دهد آن‌ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ فویل مس کمتری وارد کرده‌اند در مقابل بر شدت صادرات افزوده‌اند. بررسی ریز جزئیات واردات و صادرات این محصول نشان می‌دهد چینی‌ها در سال ۲۰۲۳ تمرکز زیادی بر بازار‌های جدید صادراتی داشتند.

تغییر استراتژی چین بازار فویل مس

انتظار می‌رود واردات و صادرات فویل مس چین در ژانویه سال ۲۰۲۴ افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

چین واردکننده کمتر فویل مس

واردات فویل مس چین در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته با کاهش ۹.۲۵ درصدی همراه بود. آن‌ها در ماه دسامبر ۶ هزار و ۹۲۶ تن فویل مس وارد کرده‌اند تا پرونده واردات این محصول بسته شود. بر اساس آخرین آمار گمرک چین واردات فویل مس در تمام ماه‌های سال ۲۰۲۳ کمتر از ماه‌های ۲۰۲۱ بود و نسبت به سال ۲۰۲۲ نیز تنها اکتبر ۲۰۲۳ واردات فویل مس بیشتر از اکتبر ۲۰۲۲ بود. واردات فویل مس در سال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال قبل و به خصوص سال ۲۰۲۱ داشت.

تغییر استراتژی چین بازار فویل مس

تایوان بزرگ‌ترین مبدا واردات فویل مس به چین در سال ۲۰۲۳ بود که ۴ هزار و ۶۸۷ تن مس از این مبدا وارد چین شد. واردات از این محل نسبت به سال گذشته ۱۲.۶۵ درصد کاهش یافته است. واردات فویل مس از مالزی و کره جنوبی نیز به ترتیب بیش از ۳۷ درصد و ۱۱ درصد کاهش یافت.

تغییر استراتژی چین بازار فویل مس

کاهش نزدیک به ۴۲ درصدی فویل مس از آلمان سنگین‌ترین کاهش واردات برای این محصول در سال ۲۰۲۳ بود البته واردات از آلمان تنها ۱۸ تن است. در مقابل واردات فویل مس از کشور‌هایی مانند ژاپن و فیلیپین افزایش یافته است. چینی‌ها در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰۳ درصد فویل مس بیشتری از ژاپن وارد کرده‌اند.

واردات کمتر در مقابل صادرات بیشتر

چینی‌ها نه تنها در سال ۲۰۲۳ فویل مس کمتری وارد کرده‌اند بلکه بر شدت صادرات این محصول افزوده‌اند. صادرات فویل مس از چین طی ماه دسامبر حدود ۳ درصد افزایش یافت.

تغییر استراتژی چین بازار فویل مس

صادرات فویل مس از چین در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش چشم‌گیری داشت و در تمام ماه‌های سال ۲۰۲۳ به غیر آگوست از سال ۲۰۲۲ نیز بیشتر بود، ولی نسبت به مجموع صادرات در سال ۲۰۲۲ تنها ۰.۰۷ درصد افزایش یافته است.

تغییر استراتژی چین بازار فویل مس

مقاصد صادراتی فویل مس چین کشور‌های بسیاری هستند، ولی در میان آن‌ها کره‌جنوبی، مالزی، تایلند و مصر در صدر قرار می‌گیرند. چینی‌ها در سال ۲۰۲۳ صادرات مس به کشور بزریل را ۱۰ برابر افزایش دادند. صادرات فویل مس در بعضی از کشور‌ها مانند مالزی، پاکستان و فرانسه نیز بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، در مقابل صادرات فویل مس چین به کشور‌هایی مانند آمریکا و ترکیه با کاهش چشم‌گیری مواجه شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده