تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۳۳۶۷۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یادداشت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، با نگاهی به شعار سال ۱۴۰۳ و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب

‌می‌متالز - مهندس «محمدرضا پیرحسینلو» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، در یادداشتی، به تشریح رویکرد‌های محوری این شرکت در سال جدید، با توجه به شعار سال پرداخت.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، متن یادداشت به شرح زیر است:

ایجاد جهش تولید به پشتوانه ظرفیت‌های مردمی

سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شد و رهبر انقلاب بار دیگر با انتخابی دقیق، اهمیت اقتصاد به ویژه در حوزه‌ی تولید را مورد تاکید قرار دادند و مشارکت مردمی را محور این هدف متعالی عنوان کردند.

در نخستین سال از شروع برنامه هفتم توسعه مقام معظم رهبری به‌درستی بر فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه و مغفول مانده مردمی در مدیریت کلان و خرد اقتصاد کشور دست گذاشتند، از این رو وظیفه‌ی تمامی فعالان اقتصادی است که در سال پیش رو برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند.

اعتماد به نظرات مردم در ظهور و تجلی ظرفیت‌های اقتصادی، تقویت انگیزه‌های عمومی برای ایجاد جهش در تولید، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در اقتصاد و تنوع‌بخشی به شیوه‌های تأمین مالی می‌تواند ابزار‌های قدرتمندی برای تحقق اهداف مدنظر رهبر معظم انقلاب باشد و ما نیز در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به سهم خود در این راستا گام خواهیم برداشت چرا که معتقدیم توسعه واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که توده‌های مردم خود را در این فرآیند سهیم و مسوول بدانند و احساس کنند که همگان در یک قایق نشسته‌ایم و برای حفظ حیات و رشد آن هر کدام باید نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشیم. به بیان ساده‌تر هنگامی که مردم همراه و همگام سیاست‌های کلان کشور باشند، با اراده جمعی در مسیر پیشبرد این سیاست‌ها پیش خواهند رفت و در نتیجه هیچ مانعی نمی‌تواند جلودار پیشرفت کشور باشد.

ما نیز امسال همانند سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس طرح‌های توسعه‌ای بسیاری را در دست اقدام داریم تا به حول قوه الهی زیرساخت‌ها برای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی واقعی که همان ظرفیت مردمی در اقتصاد است، تقویت شود و امیدواریم با این اقدام شاهد سرعت گرفتن اشتغال‌زایی در کشور باشیم.

رویکرد دیگر ما استفاده از توان شرکت‌های داخلی در تمامی مراحل طراحی، اجرا و ساخت پروژه‌هاست چرا که به وضوح مشاهده کرده‌ایم اعتماد به بخش خصوصی تا چه میزان می‌تواند بهره‌وری پروژه‌ها را افزایش دهد.

همچنین در سال گذشته بیش از ۸ میلیون و ۹۱۰ هزار تن تولید انواع مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تولید شد و بیش از یک‌و‌نیم میلیارد دلار صادرات صورت گرفت که ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور به ارمغان آورد و امیدواریم در سال پیش رو نیز با جدیت بیشتر و به پشتوانه‌ی ظرفیت‌های مردمی در راستای دستیابی به تولید بیشتر حرکت کنیم و رضایت عمومی را از عملکرد خود افزایش دهیم.

در پایان امید است که در پرتو ظرفیت‌های مردمی، هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و همچنین تلاش و جدیت دولت انقلابی شاهد وقوع تحولات اقتصادی گسترده‌ای در کشور باشیم.

«محمدرضا پیرحسینلو»

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

فروردین‌ماه ۱۴۰۳

منبع: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده