تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۷۰۷۷
هادیانفر:

جابه‌جایی بیش ۱۸.۵ میلیون نفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی/ ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پیش از ایام نوروز اصلاح شدند

‌می‌متالز - معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جا به جایی بیش ۱۸.۵ میلیون نفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش تلفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی گفت: ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پیش از ایام نوروز اصلاح شدند.

به گزارش می‌متالز، سید کمال هادیانفر معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در حاشیه نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات وزارت راه در ایام پیک سفر‌های نوروزی، گفـت: این جلسه دومی بود در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیرامون سفر‌های نوروزی برگزار شد. جلسه قبل پیش از عید نوروز و در خصوص بررسی آمادگی‌ها مجموعه‌های مختلف تشکیل شده و در این جلسه نیز عملکرد مسوولان مورد بررسی و ارزیابی نمایندگان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸.۵ میلیون نفر از هموطنانمان در ایام نوروزی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کردند عنوان کرد: بخش زیادی از مسافران از اتوبوس‌های بین شهری و استانی، برخی از قطار و تعدادی هم از هواپیما و ناوگان حمل و نقل دریایی استفاده کردند.

هادیانفر اضافه کرد: در ستاد سفر‌های نوروزی پیش‌بینی شده بود که بتوانیم ناترازی در ناوگان حمل و نقل را به گونه‌ای مدیریت کنیم که مردم در تامین وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر نوروزی دچار مشکل نشوند. آنچیزی که در این ایام رخ داد، مطابق با گزارشات و بازدید‌های میدانی از فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها رضایت مردم حاصل شده است. تاکید داشتیم بلیط به صورت عادلانه و قیمت مصوب به ویژه در پرواز‌های داخلی در خدمت مردم قرار بگیرد. ظرفیت پرواز‌های داخلی نیز تا ۷۵ درصد سفر‌های داخلی و ۲۵ درصد به سفر‌های خارجی با اولویت سفر‌های اتبات وعالیات اختصاص داده شده بود.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی افزود: تاکیدمان ارائه خدمات مطلوب متناسب با ماه مبارک رمضان در ایام نوروز به مردم بود. مطابق با تاکید نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران تلاشمان بر کاهش تصادفات جاده‌ای با وجود افزایش تردد‌ها بود. با توجه به مصوبات برنامه هفتم توسعه در این خصوص تمهیدات بسیار خوبی از سوی پلیس راهور، سازمان راهداری ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پیش از ایام نوروز اصلاح شدند. همچنین با همکاری بیش از ۷۸ هزار نفر از نیرو‌های اورژانس و هلال احمر تلاش شد نوروز خوبی برای رقم‌زده شود که البته اثرات خوبی به همراه داشت و تصادفات جاده کاهش پیدا کرد و امیداریم با تداوم تلاش‌هاین کاهش تصادفات تنها به ایام نوروز منتهی نشود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده