تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۳۷۱۵۱

افتتاح بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر راه و راه‌آهن در سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل از افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی، ۲۳۲ کیلومتر راه‌آهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «خیرالله خادمی» مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل، گفت:۳۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی معادل احداث یک سد خاکی در کنار حفاری ۱۸.۳ کیلومتر تونل که لاینینگ ۱۷.۴ کیلومتر آن هم تکمیل شده‌است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی در سال گذشته با رشد ۳ برابری نسبت به میانگین سالانه اظهار داشت: افتتاح ۲۳۲ کیلومتر راه‌آهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در کشور علاوه بر ثبت رکورد جدیدی در افتتاح سالانه پروژه‌ها نشان از عزم راسخ دولت در تکمیل شریان‌های حمل‌ونقلی کشور دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توان و تخصصی مهندسین داخل کشور ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های راهسازی از نظر وجود ندارد و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد.

خادمی توان مهندسی کشور را چندین برابر بیشتر از منابع موجود دانست و گفت: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بدنه مهندسی کشور، می‌توانیم بر روی صدور خدمات فنی خصوصاً به کشور‌های همسایه تمرکز کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیگیری مصوبات مجلس در بخش زیرساخت‌های حمل‌ونقل و استفاده از روش‌های قانونی برای تأمین منابع مورد نیاز پروژه‌های راهسازی را یکی از الزامات پیشرفت در اقدامات ذکر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده