تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۳۷۵۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مرکزی خبر داد:

گشایش دروازه صادرات به روی هپکو

‌می‌متالز - استاندار مرکزی از گشوده شدن دروازه صادرات به روی هپکو به عنوان یک رویداد مهم اقتصادی در صنعت استان مرکزی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، فرزاد مخلص الائمه با اعلام این خبر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ویراستی» افزود: پس از سال‌ها رکود، اولین قرارداد صادراتی "شرکت هپکو" عملیاتی شد.

غولِ صنعتی غرب آسیا به فضل الهی و با همت کارکنان و مدیران آن و کمک دولت و ورود شخص آیت‌الله رئیسی، اینک در مسیر شکوفایی قرار گرفته است.

شرکت هپکو بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات سنگین در غرب آسیا است که در دولت سیزدهم گام‌های مؤثری به‌منظور رفع موانع تولید و حمایت از این شرکت برداشته شد.

هپکو در حال حاضر علاوه بر تولید ماشین‌آلات راهسازی، به صورت ویژه در زمینه تولید انواع ماشین آلات معدنی نیز فعالیت می‌کند. این شرکت در دی ماه سال ۱۴۰۲ اولین بیل هیدرولیکی ۷۵ تن تولید داخل را رونمایی کرد و پیش از آن در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ موفق به تولید و عرضه تراک معدنی ۶۵ تن شده بود.

آیت الله رئیسی که پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم و در مسند ریاست دستگاه قضا مسائل شرکت هپکو را به‌صورت ویژه مورد پیگیری قرار داده بود و نقش مؤثری در حفظ و احیای این صنعت داشت، سال گذشته نیز در جریان سفر به استان مرکزی، با حضور در جمع کارگران این شرکت، هپکو را تولیدکننده قدرت و نماد غرور و اعتماد به نفس ملی دانست و بر حمایت همه‌جانبه دولت از تولید ملی تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده