تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۳۹۲۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی مطرح کرد؛

سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم/ اهمیت تعریف زنجیره‌های ارزش در استان‌ها

‌می‌متالز - قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه برنامه پیش‌بینی شده در بحث صادرات غیرنفتی جز با مشارکت همه استان‌های کشور محقق نمی‌شود، گفت: سال گذشته به میزان ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، «سیدمهدی فرحی» قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) ضمن بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه اظهار کرد: با اشاره به اینکه صادرات، یکی از مولفه‌های اصلی جهش تولید به شمار می‌رود، گفت: سال گذشته به میزان ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: میزان صادرات غیرنفتی برنامه‌ریزی شده برای سال‌جاری با ۲۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۶۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی افزود: این برنامه پیش‌بینی شده در بحث صادرات غیرنفتی جز با مشارکت همه استان‌های کشور محقق نمی‌شود.

وی برضرورت ارتقای بهره‌وری، تعریف برنامه‌های راهبردی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملی از جمله تامین مواد اولیه، زیرساخت‌ها و مشارکت‌های مردمی برای تحقق برنامه صادرات غیرنفتی در کشور تاکید کرد.

فرحی در خصوص اهمیت زنجیره ارزش محصولات خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشتاز و نمونه در عرصه تعریف و معرفی زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با تعریف و شناسایی زنجیره‌های ارزش‌ساز در استان‌ها و تبدیل آنها به ارزش اجرایی و معرفی مدیران راهبر، باید بهره‌وری را چند برابر کرد.

فرحی همچنین گفت: تعریف زنجیره‌های ارزش در استان‌ها موجب ارتقای بهره‌وری، صادرات، تولید، اشتغال‌زایی و نوآوری در استان می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده