تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۳۹۲۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار وزیر صمت با معاون وزیر تجارت و صنایع قطر مطرح شد:

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و قطر در کشور‌های ثالث/ همکاری‌‎ها زمینه‌‎های صنعتی و کشاورزی افزایش یابد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه می‌بایست عدد تجارت میان ایران و قطر در سال‌جاری ۲ برابر شود، گفت: به نظر می‌رسد ایران و قطر بتوانند در کشور‌های آفریقایی، عراق و افغانستان سرمایه‌گذاری‌های مشترکی انجام بدهند.

به گزارش می‌متالز، در جریان برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با «صالح الخلیفی» معاون وزیر تجارت و صنایع قطر دیدار و گفتگو کرد.

علی‌آبادی، هدف از این دیدار را توسعه تعاملات تجاری با این کشور عنوان کرد و افزود: دولت سیزدهم به ایجاد رابطه عمیق تجاری و اقتصادی با قطر اهتمام ویژه‌ای کرده است. ما امیدواریم که بتوان با همکاری‌های مشترک، زندگی صلح‌آمیزی در کنار یکدیگر رقم بزنیم.

وی عدد تجارت ایران و قطر را ناچیز دانست و ادامه داد: انتظار داریم این دیدار‌ها در نهایت گامی به جلو باشد و عدد تجارت در سال‌جاری ۲ برابر افزایش پیدا کند چرا که ایران و قطر هیچ محدودیتی برای تجارت ندارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران حضور قطری‌ها در ایران اکسپو ۲۰۲۴ را فرصتی برای آشنایی بیشتر از توانمندی‌های صادراتی ایران دانست و تاکید کرد: خدمات فنی و مهندسی در ایران پیشرفت‌های چشم‌گیری کرده و ما می‌توانیم در زمینه تعمیر توربین‌ها و انواع ماشین‌آلات پیچیده (تولید هر کشور) به شما پشتیبانی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه قطر در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در زمینه حمل‌ونقل فرودگاهی و ناوگان هوایی انجام داده، خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم که با قطر‌ها در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و. همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

علی‌آبادی با اشاره به اینکه امکان مسافرت مسافران ایرانی از قطر به سراسر دنیا فراهم شود، تصریح کرد: زمینه‌های فراوانی برای همکاری ایران و قطر وجود دارد؛ به نظر می‌رسد ایران و قطر بتوانند سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در آفریقا، عراق و افغانستان داشته باشند.

وی در ادامه به طرف قطری پیشنهاد داد که از نزدیک از کارنجات صنعتی، گازی و پتروشیمی ایران دیدن کنند.

در ادامه این دیدار «صالح الخلیفی» معاون وزیر تجارت وصنایع قطر، گفت: ما در این سفر قصد داریم که از تکنولوژی ایران در زمینه خودروسازی و صنایع غذایی دیدن کنیم. تاجران همراه ما به اصفهان خواهند رفت و با همتایان خود در اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفتگو و تبادل نظر خواهند کرد.

وی با اشاره به نمایشگاه مشترک قطر و ایران، گفت: بند‌های ذکر شده در کمیته ایران و قطر بررسی خواهد شد. ما در نهایت چشم‌انداز تجارت با ایران را از طریق سفیر خود در ایران به سمع شما خواهیم رساند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده