تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۳۳۹۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷ سال طول کشید تا وزارت علوم مجوز تدریس اقتصاد مالی اسلامی را صادر کند

می متالز - مدیر گروه بانکداری اسلامی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی با انتقاد از عدم همکاری آموزش عالی در توسعه اقتصاد اسلامی، گفت: بعد از ۸-۷ سال انتظار و رایزنی، آموزش عالی رشته اقتصاد مالی اسلامی را تصویب کرد در حالی که این رشته در ۳۳ دانشگاه جهان وجود دارد.
۷ سال طول کشید تا وزارت علوم مجوز تدریس اقتصاد مالی اسلامی را صادر کند

به گزارش می متالز، غلامعلی معصومی‌نیا با انتقاد از آموزش عالی به دلیل عدم توجه به اقتصاد اسلامی، اظهارداشت: متاسفانه آموزش عالی برای توسعه اقتصاد اسلامی همکاری نمی‌کند و  7-8 سال طول کشید تا رشته اقتصاد مالی اسلامی به تایید آموزش عالی برسد.

وی افزود: اگر آقای مصباحی مقدم همکاری و کمک نمی‌کردند رشته به تایید نمی‌رسید. چرا نباید آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران همکاری کند. چرا ما درجا می‌زنیم و با ما همکاری نمی‌شود. این مطالبه و گلایه ما از آموزش عالی است. 

این اقتصاددان با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی در چند دهه گذشته غالبا سیاست‌های نئوکلاسیک بوده است، گفت: ما آثار این سیاست‌ها را دیده‌ایم چرا نباید بهای لازم در سیستم آموزشی و اجرایی به اقتصاد اسلامی داده شود.

مدیر گروه اقتصاد و بانکداری اسلامی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه 33 دانشگاه جهان از لندن تا استرالیا رشته اقتصاد مالی اسلامی دارند، تصریح کرد: اما وقتی در ایران می‌خواهیم این رشته را راه‌اندازی کنیم 7 تا 8 سال باید طول بکشد و با ترس و لرز تصویب شود. تقاضای ما از مسئولان این است که از رشته‌های اقتصاد اسلامی حمایت شود.

عناوین برگزیده