تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۳۹۵۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نمای هفته

کریپتو‌ها درجا زدند

‌می‌متالز - در پایان معاملات هفته منتهی به پنجشنبه دوم می (۱۳ اردیبهشت) بازار کریپتوکارنسی شاهد افت قیمت بیشتر رمزارز‌ها بود.

به گزارش می‌متالز، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در این هفته شاخص «ترس و طمع» که نشان‌دهنده تمایل معامله‌گران و ارزیابی آنها از آینده است، با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده و به عدد ۵۲ رسیده است.

نکته مهم در معاملات این هفته بازار کریپتوکارنسی این است که تعداد رمزارز‌های منفی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش نشان می‌دهد و بیشترین میزان افت بالاتر از ۳۳ درصد بوده است. این رقم تقریباً نزدیک به بالاترین نرخ رشد هفته یعنی ۲۹ درصد است.

بر پایه آخرین آمارها، هفته گذشته بازار کریپتوکارنسی شاهد افت قیمت بسیاری از رمزارز‌ها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۹۲ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۱۳ اردیبهشت، ۹۲ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا بیش از ۳۳ درصد را تجربه کردند. بازنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز Pendle بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۷۸ قرار دارد، ۳۳.۸ درصد افت قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۴.۱۴ دلاری بیش از ۹۹۰ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته هم ۲۰ درصد افت داشته، اما در یک سال گذشته شاهد رشد ۸۷۱ درصد قیمت بوده است.

در هفته‌ای که گذشت، رمزارز‌های بزرگ جهان نیز روند قیمت نزولی را تجربه کردند. بیت‌کوین نیز به همراه بزرگان بازار بیش از ۱۳ درصد افت کرد و به رقم ۵۷ هزار و ۶۹۰ دلار رسید. پادشاه رمزارز‌ها در بازه زمانی یک‌ماهه بیش از ۱۸ درصد افت را ثبت کرد، اما در بازه یک‌ساله رشد ۱۰۰ درصدی را شاهد بوده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین بیش از یک هزار و ۱۴۰ میلیارد دلار است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Hedera دومین بازنده بزرگ بود و بیش از ۳۳ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۳.۳ میلیارد دلاری، معادل ۰.۰۹ دلار است. این رمزارز در بازه یک‌ماهه نیز بیش از ۲۰ درصد افت داشت، اما در بازه یک‌ساله ۵۶ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Stacks بیش از ۳۲ درصد کاهش یافت و رتبه سوم افت هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز ۲.۸۷ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۱.۹۷ دلار است. همچنین رمزارز dogwifhat با بیش از ۳۱ درصد کاهش قیمت در رتبه چهارم بازندگان هفته جای گرفت. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۲.۳۲ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۲.۳۲ دلار است.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Helium با بیش از ۲۷ درصد رشد، در صدر مثبت‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۹۶ بیش از ۸۰۴ میلیون دلار و قیمت آن ۵ دلار است. پس از آن Tron بیش از ۴ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۱۳ بیش از ۱۰ میلیارد دلار و قیمت آن ۰.۱۱ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارز Wormhole نیز ۲.۲ درصد افزایش پیدا کرد. رمزارز WhiteBIT Coin هم با ۱.۹ درصد رشد در رتبه چهارم قرار گرفت.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتو‌ها با افت روبه‌رو شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتو‌ها معادل ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه نیز بیش از ۹۳ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۵۵ صرافی به کار خرید و فروش رمزارز‌ها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

کریپتو‌ها در جا زدند

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده