تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۳۹۶۰۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه‌سازان را جذب می‌کند

‌می‌متالز - نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: تغییر در قانون پیش فروش مسکن، زمینه ساز انتقال و جذب سرمایه گذاران مسکن می‌شود.

به گزارش می‌متالز، داوود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه پیش‌فروش مسکن یکی از گزینه‌های مناسب برای تأمین نقدینگی انبوه‌سازان و سازندگان خُرد است، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته قانون پیش فروش مسکن باعث شده تا سازندگان مسکن نتوانند وارد عرصه ساخت و ساز شوند.

وی با بیان اینکه عدم گردش سرمایه باعث شده تا بازار مسکن و ساخت و ساز دچار رکود شود افزود: در صورتی که بازار مناسب برای سازندگان مسکن فراهم نباشد در نتیجه انگیزه‌ای برای ساخت و ساز وجود نخواهد داشت.

وی افزود: بنابراین عدم تولید مسکن در نهایت قیمت مسکن را افزایش و به ضرر قشر مستأجر تمام خواهد شد.

بیگی‌نژاد با اشاره به اینکه ممنوعیت پیش فروش مسکن توسط مشاوران املاک و انتقال آن به دفاتر ثبت اسناد و املاک زمینه‌ساز افت پیش فروش مسکن شده است گفت: به طور قطع مشاوران املاک سرمایه ولو اندک در پیش فروش مسکن را به سمت تولیدکننده‌ها و سازندگان هدایت می‌کنند.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: مشاوران املاک می‌توانند با جذب سرمایه‌های خُرد این امکان را فراهم می‌کنند که سرمایه گذاران قوی و یا افرادی که نوظهور هستند وارد بخش مسکن شده و به تولید مسکن کمک کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده