تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۳۹۶۴۲
سرویس خبر : صنایع کوچک

سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت که سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق به دو برابر افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، «محمد حسین مقیسه» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: به پیشنهاد هیات مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری-قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکو‌های تامین مالی جمعی و سکو‌های تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه با بیان اینکه صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قرارداد‌های واحد‌های تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است، اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحد‌های تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده