تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۳۹۶۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی

‌می‌متالز - انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری، خلاف قانون است.

به گزارش می‌متالز، انجمن تجارت الکترونیک تهران در این بیانیه با اشاره به اینکه مدتی پیش سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به مطالبه مالیات ستانی از کاربران تاکسی‌های اینترنتی کرده که با واکنش تعدادی از نمایندگان مبنی بر مخالفت با این اقدام همراه شد، گفته که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری تصمیمی خلاف قانون است و آثار زیان‌باری برای کاربران به‌همراه خواهد داشت.

بر اساس این بیاینه تاکسی‌های اینترنتی زیرساخت بخش قابل توجهی از سفر‌های درون‌شهری در سراسر کشور را تأمین می‌کنند و هر شکلی از افزایش دستوری تعرفه‌های این بخش، آثار تورمی برای مردم به‌همراه خواهد داشت. علاوه بر این، سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی از بخش‌های مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند و ایجاد هزینه‌های سربارِ غیرکارشناسی برای کاربران این گروه از استارتاپ‌ها، بدنه اکوسیستم دیجیتال را نیز نحیف‌تر می‌سازد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران همچنین از وزیر اقتصاد خواسته تا با توجه به مشکلات این طرح، تدابیر لازم را جهت رفع این مساله در نظر گرفته و جلوی بروز مشکلات مختلف حاصل از این تصمیم را بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده