تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۹۷۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طغیانی مطرح کرد

تقویت بازار سرمایه؛ راهی برای تامین منابع مالی فرآیند‌های اقتصادی و خلاصی از بانک محوری

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار می‌تواند به تامین مالی اقتصاد کمک کند تا ما مقداری از بانک محوری در تامین منابع مالی فرآیند‌های اقتصادی خلاص شویم.

به گزارش می‌متالز، مهدی طغیانی، با اشاره به دورنمای بازار سرمایه در سال پیش رو گفت: یکی از مسیر‌های منتهی به توسعه و مشارکت مردم در اقتصاد، بازار سرمایه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این بازار می‌تواند با ارائه عرضه‌های اولیه متعدد، شرایط مناسبی را برای مشارکت مردم در اقتصاد فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بازار سرمایه نباید به عنوان یک بازار ثانویه قابل قبول رو به بالا شناخته شود، چرا که شاید کسانی که در این بازار سرمایه‌گذاری کردند، خواستار ادامه این فرایند باشند، اما باید بدانیم بازار سرمایه بازاریست که باید بیشتر سرمایه به آن جذب شود تا ورودی منابع رخ داده و بتوانیم با عرضه‌های اولیه تامین مالی شرکت‌ها را در نظر بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین مهمترین مسئله در این بخش این است که تامین مالی شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه رخ دهد؛ چرا که این بازار می‌تواند به تامین مالی اقتصاد کمک کند تا ما مقداری از بانک محوری خلاص شویم.

وی تاکید کرد: البته این موضوع الزاماتی را در پی خواهد داشت، بالاخره مداخلات دولت در این بخش وجود دارد و قیمت‌گذاری‌هایی که دولت در این بخش صورت می‌دهد، همه این موارد می‌تواند اثر منفی بر بازار سرمایه بگذارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ما همواره نگاهمان تقویت بازار سرمایه بوده و همین مسیر را ادامه خواهیم داد، سایر دستگاه‌ها هم نگاهشان به بازار سرمایه باید بر مبنای توسعه و مشارکت مردم در اقتصاد باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده