تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۳۹۸۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خبر داد:

تدوین سند راهبردی تولید فولاد سبز

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از تدوین سند راهبردی تولید فولاد سبز در این شرکت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدیاسر طیب‌نیا گفت: این سند پنج ساله تدوین شده و در همه فرآیند‌هایی که به تولید فولاد سبز و بدون کربن و آلایندگی می‌انجامد طرح‌های تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: تغییراتی در فرآیند‌های مختلف تولید از جمله فرآیند احیا سنگ آهن که در نهایت به تولید آهن مذاب و فولاد منتهی می‌شود برای حذف کربن و جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر طراحی شده که در حال پیگیری و اجرای آن‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از قراضه‌های آهن در چرخه تولید به جای سنگ آهن هم خبر داد و گفت: با احداث نیروگاه‌های خورشیدی هم به دنبال استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر هستیم مانند آنچه در شرق اصفهان در حال ساخت است.

محمدیاسر طیب‌نیا همچنین افزود: این تغییر رویکرد البته بدون حمایت دولت (مثلاً معافیت‌های مالیاتی برای فولادساز‌هایی که فولاد سبز تولید می‌کند) محقق نمی‌شود.

ایران کنوانسیون ۲۰۱۵ (توافق نامه تغییرات اقلیمی پاریس) را امضا کرده و کشور‌های امضاکننده متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۳۰ رد پای کربن را از تولید فولاد حذف کنند چرا که در غیر این صورت صادراتشان محدود و تعرفه‌بندی می‌شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده