تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۰۱۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

ضعیف‌ترین تقاضای سال برای میلگرد ۲۴۸۰۰ تومانی/ نتیجه معاملات میلگرد در بورس کالا

‌می‌متالز - روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، ۱۹۸ هزارتن میلگرد پرمصرف ساختمانی (سایز ۱۲ تا ۲۰) در بورس کالا عرضه شد که با احتساب معاملات مچینگ، ۱۷ هزارتن معادل ۹ درصد از این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، قیمت میانگین موزون میلگرد مرسوم بازار (۱۲ تا ۲۰) در معاملات امروز به۲۴۸۲۵ تومان در هر کیلو به ثبت رسید که به معنای کاهش حدود ۰.۲ درصد نسبت به قیمت معاملاتی هفته پیش آن است!

بیشترین حجم میلگرد عرضه شده امروز متعلق به مجتمع فولاد خراسان بود.

عمده معاملات امروز میلگرد مرسوم بازار روی قیمت پایه ۲۵۱۱۹ تومان انجام شد که بیشترین قیمت معاملاتی مربوط به فولاد کاوه اروند بود.

خلاصه تحلیل:

در معاملات امروز میلگرد در بورس کالا شاهد شکسته شدن رکورد کمترین تقاضا و البته کمترین نسبت حجم معامله به عرضه سال جاری محصولات فولادی بودیم. تغییر فرمول قیمت پایه میلگرد بر اساس ضریب ۱۶ درصدی بالاتر از قیمت پایه شمش سبب شده قیمت این محصول در بورس کالا بیشتر از قیمت کف بازار این محصول باشد و همین مساله تقاضا برای میلگرد بورسی که حتی در شرایط قبلی هم اندک بود را به حداقل ممکن رسانده است. از سوی دیگر با توجه به الزام بازگشت ارز صادراتی کل زنجیره فولاد به سامانه نیما، مشخص نیست این حجم بالای عرضه‌های فروش نرفته میلگرد در کدام بازار و با چه قیمتی باید عرضه شود!

ضعیف‌ترین تقاضای سال برای میلگرد ۲۴۸۰۰ تومانی/ نتیجه معاملات میلگرد در بورس کالا

منبع: چیلان

عناوین برگزیده