تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۰۳۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
به بهانه بزرگداشت روز معلم انجام شد؛

برگزاری آیین تجلیل از مدرسان، تسهیل‌گران و ذی‌نفعان همکار آموزش فولاد مبارکه

‌می‌متالز - آیین تجلیل از مدرسان، تسهیل‌گران و ذی‌نفعان همکار واحد آموزش فولاد مبارکه به بهانه بزرگداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و ارج نهادن به مقام شامخ معلمان و مدرسان، روز پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در محل برگزاری همایش‌های مجتمع نگین برگزار شد.

مدرسان در فولاد مبارکه به نماد کار و فرهنگ تبدیل شده‌اند

به گزارش می‌متالز، در این آیین باشکوه، علیرضا کاظمی، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه، ضمن ادای احترام به مقام معلم و قدردانی از مدرسان، تسهیل‌گران و ذی‌نفعان همکار آموزش در فولاد مبارکه، در بیاناتی به تبیین اهمیت کار مدرسان در فولاد مبارکه پرداخت و گفت: مدرسان در فولاد مبارکه به نماد کار و فرهنگ تبدیل شده‌اند؛ و‌ی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه همه‌ساله برای تحقق و دست‌یابی به برنامه تولید، یک شعار محوری مطرح می‌کند و امسال شعار «پایداری و نوآوری در تولید و توسعه، سرآمدی در فرهنگ» را انتخاب کرده است. بدیهی است حرکت در چنین مسیری نیازمند وجود تبیین‌گرانی است که دانش فراگیران حوزه آموزش این شرکت را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ شرکت فولاد مبارکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش ۸۰۰ هزار نفرساعت در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف را محقق کرد، گفت: تحقق چنین فرآیندی نیازمند حضور اساتید خبره و فرهیخته‌ای است که برخی از آنان از درون سازمان و برخی دیگر از بیرون سازمان و از میان اساتید مطرح استانی و ملی انتخاب شدند.

کاظمی تصریح کرد: امروز خرسندیم که از زحمات ۱۱۰۰ استاد برتر حوزه آموزش شرکت فولاد مبارکه تجلیل کنیم، زیرا این عزیزان عامل تحقق ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه‌های تخصصی، عمومی و مهارتی در فولاد مبارکه هستند.

ارتقای سطح کیفی آموزش در فولاد مبارکه سبب شده تا شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه ملی باشیم

بنابر اظهارات معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه، امروز متخصصان این شرکت به برکت آموزش‌های مختلفی که در این مجموعه عظیم صنعتی صورت گرفته، موفق به فعال‌سازی چندین شرکت فولادسازی در کشور و در گروه فولاد مبارکه شدند. علاوه‌بر این، ایجاد تنوع در تولید گرید‌های جدید و محصولات ویژه و تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر در کنار ثبت رکورد‌های پی‌درپی تولید کمّی و کیفی به برکت برگزاری همین کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در فولاد مبارکه محقق شده است.

وی گفت: مدرسان علاوه‌بر آموزش ضمن خدمت، در حین اجرا، مشکلات و موانع کار را نیز رفع می‌کنند، زیرا به نیاز‌های این مجموعه عظیم صنعتی اشراف کامل دارند. نیاز امروز صنعت ما، نوآوری از جنس پایداری است و برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی در فولاد مبارکه این امر را محقق ساخته است.

معلم اساساً نگاه‌ساز است و نگاه خود را به جریان تبدیل می‌کند

کاظمی خاطرنشان کرد: معلم اساساً نگاه‌ساز است و نگاه خود را به جریان تبدیل می‌کند. انتظار ما از مدرسان در فولاد مبارکه ارائه محتوای از پیش تهیه‌شده در قالب طرح‌درس است و در کنار آن، فعالیت عمیق دیگری تحت عنوان پیوست‌های آموزشی لازم و ضروری است؛ چراکه این امر علاوه بر ایجاد پایداری و نوآوری در آموزش، موجب سرآمدی در فرهنگ نیز می‌شود. ما نمی‌توانیم معلم را با همه هنر معلمی، از پیوست‌های تدریس جدا بدانیم. اگر نگاه مدیریت ارشد فولاد مبارکه سرآمدی در فرهنگ است، در بُعد دوم، این سرآمدی فرهنگ توسط باید نماد سازمان صورت گیرد. امروز ما از مقام معلم سپاس‌گزاری می‌کنیم، زیرا معلم چندین پله بالاتر، بر پله فرانیاز‌ها ایستاده و اعطاکننده تمامی ارزش‌ها ازجمله اخلاق و فرهنگ است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: مدرسان فولاد مبارکه، مثل همه حوزه‌های اجرایی این شرکت که پایداری و نوآوری در تولید و توسعه را رقم زده‌اند، باید پیوست‌های تدریس در قالب سرآمدی در فرهنگ را محقق کنند.

راهبری بیش از ۷۰ درصد از آموزش‌های ضمن خدمت در فولاد مبارکه با حضور ۶۷۰ مدرس داخلی

در ادامه این جلسه، مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه نیز گفت: ۱۲ اردیبهشت مصادف با شهادت استاد مرتضی مطهری روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است. ما این روز را به‌عنوان یک «آیین فرهنگی» در شرکت فولاد مبارکه گرامی می‌داریم و معتقدیم سنت گردهمایی و قدردانی از مدرسان داخلی، تسهیل‌گران و ذی‌نفعان همکار آموزش بر رفتار و اندیشه اعضای سازمان اثر می‌گذارد و محرکی است برای پویایی سازمان؛ زیرا «فرهنگ‌سازمانی» از اساسی‌ترین زمینه‌های تغییر و تحول در سازمان است و رشد و تعالی سازمان به‌عنوان یک فرآیند برنامه‌ریزی شده با ارتقای فرهنگ‌سازمانی حاصل می‌شود؛ بنابراین باید گفت تحقق اهداف سازمانی به عواملی از جمله فرهنگ‌سازمانی حاکم بر سرمایه‌های انسانی بستگی دارد.

هدف این است که نگاه کارکنان به کار تقویت شود و به فرهنگ کارِ ارزشی تبدیل شود

به گفته ابراهیم کاظمی، نتایج و دستاورد‌های ملی و بین‌المللی فولاد مبارکه در حوزه‌های مختلف، مرهون نیرو‌های توانمند و فرهنگ غنی این شرکت از زمان ساخت است، نه ابزار و تجهیزات. در زمان حاضر نیز در تلاشیم که این فرهنگ غنی و متعالی، الهام‌بخش کارکنان باشد و با حمایت از نوآوری و ابتکار، بستر مناسبی برای پیشرفت و توسعه مداوم شرکت فراهم آوریم. هدف این است که نگاه کارکنان به کار تقویت شود و به فرهنگ کارِ ارزشی تبدیل گردد. زمانی که کار کردن معنادار باشد و احساس رضایت در کارکنان ایجاد شود، در مسیر تقویت این فرهنگ گام برداشته‌ایم. کارکنان باید احساس کنند در محیط کاریِ فعال و سازنده‌ای مشغول به کارند که از نظر ارتباطات، یادگیری، همکاری و ارزش‌های فردی و سازمانی مطلوب است.

وی افزود: فولاد مبارکه با حضور ۶۷۰ نفر مدرس داخلی در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد از آموزش‌های ضمن خدمت را راهبری کرده است. تسهیل‌گران آموزش نیز گروهی با عضویت ۲۸۰ نفر از همکاران در سراسر شرکت هستند که طبق یک فرآیند از سوی مدیریت واحد‌ها به‌عنوان همکار آموزشی معرف می‌شوند و مسوولیت ترجمان نیاز‌های دانشی و مهارتی همکاران خود و انتقال به واحد آموزش را بر عهده دارند. درعین‌حال قوانین و سیاست‌های واحد آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی از طریق این افراد در بین کارکنان جاری و نهادینه می‌گردد.

انتخاب و معرفی مدرسان و تسهیل‌گران برتر با هدف ارتقای انگیزه همکاران و قدردانی از مشارکت ایشان در توسعه سرمایه‌های انسانی انجام می‌گیرد

مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: انتخاب و معرفی مدرسان و تسهیل‌گران برتر با هدف ارتقای انگیزه همکاران و قدردانی از مشارکت ایشان در توسعه سرمایه‌های انسانی انجام می‌گیرد. ازآنجاکه هدف ما ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز متقاضیان است، مبنای انتخاب مدرسان برتر شاخص‌هایی است که بر اساس نظرات ثبت‌شدۀ فراگیران در انتهای هر دوره آموزشی مشخص می‌شود. همچنین با معرفی دو نفر از همکارانی که طی سال گذشته بالاترین ارتقا در رتبه‌بندی مدرسان برتر را داشته‌اند تحقق اهداف توسعه فردی و بهبود عملکرد تدریس ایشان را ارج می‌نهیم.

کاظمی تصریح کرد: «مهارت‌افزایی» و «توان‌افزایی» دو بازوی هر سازمان نوآور به شمار می‌آید و فولاد مبارکه این دو مقوله را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین استعدادیابی، فرهنگ و خانواده نیز جزو اولویت‌های راهبردی این شرکت است. ما معتقدیم فولاد مبارکه یک سازمان خانواده‌محور و خانواده‌دوست است.

وی تأکید کرد: فولاد مبارکه به یک سازمان هوشمند تبدیل خواهد شد، زیرا ویژگی یک سازمان هوشمند به‌دنبال کارآمدی بیشتر، درک، شناسایی، تحلیل و به‌کارگیری داده‌هاست. نباید فراموش کرد که کارِ معلمان همچون درختکاری است. آنان بذر استعداد را در زمین‌های حاصل‌خیز که همان اذهان فراگیران است می‌کارند، رشد و پرورش می‌دهند تا در نهایت درختان تنومندی شکل بگیرند و رشد و تکثیر پیدا کنند.

گفتنی است انتخاب تسهیل‌گران برتر براساس ۱۲ شاخص توسط ارزیابان آموزش امتیازدهی با مجموع ۱۱۰ امتیاز صورت می‌گیرد.

معرفی مدرسان برتر:

۱- احمد هادی، سرپرست ارسال کالا و توزین؛ ۲- مصطفی مهرابی حبیب‌آبادی، کارشناس برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات؛ ۳-محمد عسگری ریزی، سرپرست تعمیرات ریخته‌گری مداوم سبا؛ ۴- اردشیر بهرامی بارچانی، کارشناس برنامه‌ریزی و کنترل تولید؛ ۵- محمد نامدار، کارشناس تعمیرات برق و اتوماسیون و ابزار دقیق؛ ۶- محمود معظم، رئیس آزمایشگاه‌های سبا؛ ۷- رحمان سلیمانی کیخائی دهاقانی، کارشناس مشاور ایمنی انرژی و سیالات؛ ۸- مسعود یحیی‌آبادی، کمک‌کارشناس و مشاور ایمنی نورد گرم؛ ۹- یاسر آذری نجف‌آبادی، کارشناس تعمیرات مکانیک خطوط نهایی؛ ۱۰- رامین اشرفی شهنی، کارشناس تعمییرات برق و اتوماسیون و ابزار دقیق؛ ۱۱- کاظم کریمی حیدرآبادی، کارشناس اجرای پروژه‌های اصلاحی و بهینه‌سازی؛ ۱۲- هادی قاسمی دهکردی، کارشناس فرآیند فولادسازی و ریخته‌گری مداوم.

در بخش بعدی این برنامه از سیدمهدی موسوی، شیفت فورمن آتش‌نشانی و مهدی حاتمی کارشناس بهداشت حرفه‌ای و ارگونومی به‌عنوان مدرسانی که بیشترین افزایش رتبه و ارتقای عملکرد آموزشی در رتبه‌بندی مدرسان را نسبت به سال قبل داشته‌اند تقدیر شد.

معرفی تسهیل‌گران برتر:

۱- محمد صادقی، مسوول ذوب کوره قوس الکترویکی مدول یک و دو؛ ۲- مهدی حقیقی‌فرد، تکنسین آزمایشگاه محصول؛ ۳- رضا شیخ‌زاده، تکنسین تعمیرات برق و اتوماسیون و ابزار دقیق خطوط نورد؛ ۴- فرزاد فرهادی امینه، رئیس گروه فنی ناحیه نورد گرم؛ ۵- محمدعلی کریمی، کارشناس آزمایشگاه مواد اولیه و احیا مستقیم؛ ۶- محمدباقر خوانساری‌فرد، کمک اپراتور پانل احیا مستقیم ۱؛ ۷- بابک بردستانی، تکنسین قرارداد‌های توسعه و اجرای پروژه‌ها؛ ۸- اسماعیل لبکی، تکنسین برنامه‌ریزی و کنترل پروژه‌ها؛ ۹- امیرعلی محمدی‌آئین، کارشناس کنترل اقتصادی خرید و فروش؛ ۱۰- حمید مختاری، کارشناس فروش؛ ۱۱- میثم عطائی زمانی، تکنسین واحد توزیع برق؛ ۱۲- مهدی رفیعی، کارشناس فرآیند‌های سازمانی و گردشکارها.

معرفی نفرات برتر آزمون تحلیل داده

باهدف شناسایی افراد مستعد در حوزه علم داده و پرورش متخصصان این حوزه، ۶۸۸ نفر کارشناسان مستعد، علاقه‌مند و مرتبط با موضوع در سازمان شناسایی شده و مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۱۳ نفر به‌عنوان نفرات برتر در آزمون شناسایی شدند. هدف از این اقدام، گسترش بهره‌مندی از تحلیل داده کسب‌وکار در قسمت‌های مختلف سازمان است که نتایجی ازجمله صرفه‌جویی و خلق ارزش به همراه خواهد داشت. اسامی نفرات برتر آزمون تحلیل داده عبارت است از:

۱- حامد امینی، کارشناس برنامه ریزی وکنترل تولید نورد گرم؛ ۲- امیر عباس‌زاده، کارشناس تعمیرات مکانیک خدمات جنبی ریخته گری مداوم؛ ۳- علیرضا صفایی‌پور، رئیس برنامه‌ریزی بلند ومیان مدت؛ ۴- صادق باقری، رییس حقوق و دستمزد؛ ۵- عباس عبادی، کارشناس تحقیقات سرمایه‌های انسانی؛ ۶- رضا نصری، کارشناس کنترل هزینه نواحی؛ ۷- سیدسجاد مانی، کارشناس بازرسی تجهیزات قدرت؛ ۸- علی نفری، کارشناس آمار و گزارشات؛ ۹- امید موحدیان عطار، مهندس روش‌ها و فرآیندها؛ ۱۰- مهدی شاه میرزایی جشوقانی، مهندس اصلاح پروژه‌ها؛ ۱۱- سید دانیال موسوی، کارشناس فرآیند‌های سازمانی و گردشکارها؛ ۱۲- علی رادهوش، کارشناس برنامه‌ریزی و کنترل تولید فولادسازی و ریخته‌گری مداوم؛ ۱۳- محمد کلوشانی، کارشناس تعمیرات برق و ابزار دقیق.

برگزاری آیین تجلیل از مدرسان، تسهیل‌گران و ذی‌نفعان همکار آموزش فولاد مبارکه

برگزاری آیین تجلیل از مدرسان، تسهیل‌گران و ذی‌نفعان همکار آموزش فولاد مبارکه

برگزاری آیین تجلیل از مدرسان، تسهیل‌گران و ذی‌نفعان همکار آموزش فولاد مبارکه

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده