تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۰۵۰۱
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس:

پروژه پالایش گاز هویره یک پروژه محیط زیست محور است/ تولید فاز یک پالایش گاز هویزه پس از ۱۰ سال

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس گفت: در سال ۱۴۰۲ موفق شدیم فاز یک پالایش گاز هویزه را پس از مدت ۱۰ سال از آغاز پروژه، وارد مدار تولید کنیم.

به گزارش می‌متالز، افشین کیانی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس، اظهار کرد: در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی همراه با هلدینگ خلیج فارس برای شناسایی منابع خود و تامین نیاز‌های شرکت پالایش گاز هویزه حاضر شدیم.

وی افزود: تامین نیاز شرکت از شرکت‌های داخلی و خارجی، اما تکیه ما بر شرکت‌های داخلی است تا اگر بتوانیم، نیاز‌های خود را به کمک شرکت‌های داخلی تامین کنیم.

کیانی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ موفق شدیم فاز یک پالایش گاز هویزه را پس از مدت ۱۰ سال از آغاز پروژه، وارد مدار تولید کنیم. 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس خاطرنشان کرد: پس از راه‌اندازی این فاز موفق شدیم گاز‌های همراه نفت را که در میادین یادآوران و آزادگان شمالی و یاران شمالی است، دریافت کنیم. با راه‌اندازی فاز ۲ موفق می‌شویم گاز‌های غرب کارون شامل آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی، منطقه دارخوین، جفیر و... جمع آوری کنیم.

وی عنوان کرد: کلیه گاز‌هایی که در غرب رودخانه کارون واقع هستند، به سمت شرکت پالایش گاز هویزه هدایت می‌شود. پس از شیرین‌سازی و جداسازی گازها، گاز متان آن به سیستم سوخت سراسری کشور تزریق می‌شود که می‌تواند تامین‌کننده گاز در فصول سرما و نیز خوراک پتروشیمی‌هایی باشد که گاز متان استفاده می‌کنند.

کیانی گفت: هدف اصلی پروژه ما این است که ۹۷ هزار بشکه گاز را به سمت پتروشیمی بندر امام روانه کنیم که می‌تواند جهش تولید و درآمدزایی بالایی برای هلدینگ خلیج فارس داشته باشد. در کنار آن بخشی از میعانات را به شکل حمل با تانکر به سمت پتروشیمی ایلام ارسال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس توضیح داد: اصل موضوع این است که پروژه پالایش گاز هویره یک پروژه محیط زیست محور است که با جمع آوری و سوختن گاز‌های غرب کارون کمک شایانی به محیط زیست می‌کند. همچنین، در راستای پاس کردن تعهدات جمهوری اسلامی ایران در کنفوانسیون پاریس نقش بسزایی خواهیم داشت. 

وی در خصوص تامین خوراک خاطرنشان کرد: درخصوص تامین خوراک مشکلاتی داریم که به دلیل کوتاهی از سوی تامین‌کنندگان خوراک رقم می‌خورد. هلدینگ خلیج فارس راسا سرمایه‌گذاری این موضوع را به عهده گرفته و حدود ۱۰۰ میلیون دلار را در سال جاری فاینانس کرده، پول را ما تامین می‌کنیم، مجری ما هستیم که از محل دریافت خوراک آن را مستهلک خواهیم کرد. امیدواریم ضمن اشتغالزایی و درآمدزایی هلدینگ خلیج فارس بتوانیم سهم به‌سزایی در محیط زیست کشورمان داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده