تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۴۰۶۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت سرمایه‌گذاری امید گفت:

افزایش سهم "امید" از برق کشور به ۳ درصد/ هلدینگ چند رشته‌ای با پرچمداری صنعت انرژی است

‌می‌متالز - مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت سرمایه‌گذاری امید گفت:امید را می‌توان یک هلدینگ چند رشته‌ای و با پرچمداری صنعت انرژی در سال‌های آینده دانست.

به گزارش می‌متالز، محمدهادی بحرالعلوم، مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت سرمایه‌گذاری امید بیان کرد: گروه امید به عنوان یک هلدینگ چند رشته‌ای و به طور خاص فعال در صنایع معادن و فلزات شناخته می‌شد. از دهه ۸۰ که معادن گروه به بهره برداری‌های خوبی رسیدند، مسیر درستی را طی کردند، اما زیرساخت تمام صنایع، موضوع انرژی است. در این موضوع در کشور هم مشکل سرمایه‌گذاری داشتیم و مدت‌ها مورد اغفال قرار گرفته بود. در صنایع برق و نیروگاهی و نیز صنایع نفت و گاز به دلیل وابستگی به سرمایه گذاران خارجی به خودکفایی نرسیده بودیم.

وی افزود:، اما مسائلی مانند تحریم و عدم توازن در عرضه و تقاضا، قطعی مدام صنایع مانند سیمانی‌ها و فلزی‌ها در فصول مختلف منجر به این شد که به موضوع انرژی تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم. این اتفاق در سال گذشته رخ داد. سند استراتژیک امید با تحولاتی روبرو شد. مقرر شد تا یک و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت برق انجام شود که بروز و ظهور آن از فصل گذشته آغاز شد. بحرالعلوم ادامه داد: قراردادی که برای توسعه ۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی منعقد شد نیز شروع بسیار مناسبی بود که نشان دهد "امید" جهت گیری مناسبی دارد. همچنین تا یک و نیم گیگاوات برق در ۴ سال آینده تولید خواهیم کرد. سهم گروه امید از برق تولیدی کشور در حال حاضر یک و نیم درصد بوده که در ۴ سال آینده به ۳ درصد می‌رسد که عمدتا از جنس برق صنایع و خود تامین، برق تجدیدپذیر است. این موضوع آینده امید را تضمین خواهد کرد.

مدیر سرمایه‌گذاری امید گفت: درباره نفت و گاز نیز شرکت پترو امید منعقدکننده بزرگ‌ترین تفاهم حیطه نفت و گاز بود که ۱۲۰ میلیون بشکه در روز را پس از اینکه مراحل مقدماتی آن انجام شود، به تولید کشور می‌افزاید.

وی بیان کرد: امید را می‌توان یک هلدینگ چند رشته‌ای و با پرچمداری صنعت انرژی در سال‌های آینده دانست.

بحرالعلوم درباره وضعیت امید در مقایسه با رقبا گفت: آقای شریعتی، نماینده مجلس گفت که در برنامه هفتم توسعه کشور مقرر شد حداقل ۵ درصد از سرمایه‌گذاری توسعه میادین نفتی و ۱۰ درصد از میادین گازی کشور به کمک بخش خصوصی باشد. ما برای شاید دهه‌ها این توسعه را در صنایع انرژی خواهیم دید که اگر امید، غدیر، مپنا و دیگران باشند نه تنها بد نیست بلکه خوب است و هم افزایی ایجاد می‌کند. 

مدیر سرمایه‌گذاری "امید" گفت: در حال حاضر "امید" ششمین شرکت بورس ایران از نظر ارزش بازار است. دو رقیب دیگر با حفظ احترام از نظر ارزش بازار از امید پایین‌تر هستند. این در حالی است که امید هنوز درآمد‌های ارزی خود را شناسایی نکرده است. 

بحرالعلوم گفت: امیدوار هستیم که امید و سربلندی را در چشم انداز توسعه کشور با مشارکت تمام بزرگان صنعت انرژی ببینیم و این استقلال و موفقیت در حیطه بهره‌برداری از صنعت انرژی نیاز کشور است و تا دهه‌ها می‌تواند باعث بالندگی شرکت‌های بزرگی مانند امید باشد. ما در ابتدای راه هستیم و امیدوارم سهامداران امید، برای سال‌های آینده چنین روز‌هایی را به خوبی به یاد بیاورند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده