تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۰۷۱۶
سرویس خبر : انرژی
پتروشیمی جم در فروردین رقم زد؛

"جم" سقف درآمدی خود را شکست!

‌می‌متالز - "جم" در اولین ماه سال جاری با رشد ۵۰ درصدی درآمدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است، هرچند این میزان در مقایسه با اسفندماه به میزان ۹۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، شرکت پتروشیمی جم با سرمایه ثبت شده یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی از تحقق درآمد ۵ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومانی خود در بهمن‌ماه خبر داد.


"جم" در اولین ماه سال جاری با رشد ۵۰ درصدی درآمدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است، هرچند این میزان در مقایسه با اسفندماه به میزان ۹۳ درصد افزایش داشته است.


درآمد یاد شده حاصل از فروش محصولات پتروشیمی جم در بازار داخلی و خارجی بوده که دراین‌بین سهم فروش در بازار داخلی با تصاحب ۶۴ درصدی از کیک درآمدی این شرکت، اصلی‌ترین بازار فروش محصولات "جم" بشمار می‌رود. 

با این‌ وجود فروش محصولات "جم" در بازار خارجی از وضعیت نسبتاً مطلوبی برخوردار بوده و این شرکت توانسته با صادرات محصولات خود به میزان ۲ هزار و ۹۲ میلیارد تومان؛ درآمد کسب نمایید.


سبد محصولاتی پتروشیمی جم که یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های تولید الفین در جهان محسوب می‌شود؛ متشکل از محصولات متفاوتی همچون «اتیلن، پلی‌اتیلن سبک‌وسنگین» است که دراین‌بین «اتیلن» با سهم ۲۷ درصدی از فروش ماهانه این شرکت در بازار داخلی بیش از یک هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان برای آن درآمدزایی داشته است.


در جایگاه دوم پلی‌اتیلن سنگین (صادراتی) قرار گرفته است که ۱۷ درصد از سبد محصولات "جم" را به خود اختصاص داده است؛ پلی‌اتیلن سبک (صادراتی) نیز با ۵۶۵ میلیارد تومان سهمی ۱۰ درصدی را در این بین شامل شده است؛ و بدین ترتیب ۵۴ درصد از درآمد ماهانه این شرکت را سه محصول نام برده شده تشکیل داده اند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده