تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۸
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۴۰۷۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

واردکنندگان ترکیه از بیلت ایرانی استقبال کردند

‌می‌متالز - بازار بیلت ترکیه به‌تازگی رونق گرفته و بیلت ایرانی بهترین گزینه برای واردکنندگان ترکیه است.

به گزارش می‌متالز به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت، هرچند بازار بیلت ترکیه درگیر تقاضای پایین فولاد است، به‌تازگی اطلاعاتی از معاملات جدید منتشر شده که از رونق گرفتن مجدد این بازار حکایت دارد.

پیشنهادات بیلت اغلب با سطوح موجود یک هفته گذشته همخوانی داشت. برخی از تحلیلگران بازار تجارت پررنگ‌تری در هفته آینده پیش‌بینی می‌کنند و اشاره کرده‌اند که کاردمیر ممکن است یک دوره جدید از فروش را آغاز کند.

تامین‌کنندگان محلی ترکیه، بیلت را با قیمت ۵۶۰-۵۸۰ دلار بر تن درب کارخانه در مقابل ۵۶۰-۵۸۵ دلار بر تن درب کارخانه هفته گذشته پیشنهاد می‌دهند. تولیدکنندگان مستقر در جنوب ترکیه هنوز هم با قیمت ۵۷۵-۵۸۰ دلار بر تن درب کارخانه معامله می‌کنند.

اطلاعات درباره فروش بعضی از دسته‌های کوچک (حدود ۱،۰۰۰-۳،۰۰۰ تن) در بازار بدون جزئیات بیشتر در حال گردش بود. یک منبع آگاه اظهار کرد برخی از کارخانه‌ها پیشنهادی با قیمت ۵۸۰ دلار بر تن درب کارخانه می‌دهند که البته خریداری در بازار ندارد.

در بخش واردات نیز، بیلت روسیه و سایر کشور‌های CIS برای حمل‌ونقل ماه می-ژوئن با قیمت ۵۲۵-۵۳۰ دلار بر تن CFR در مقابل ۵۳۰-۵۴۰ دلار بر تن CFR هفته گذشته در دسترس بود. حدود ۲۰ هزار تن از محصولات روسی با قیمت ۵۲۵-۵۲۹ دلار بر تن CIF دریای سیاه ترکیه به سه مشتری ترکیه فروخته شد. علاوه بر این، فروش ۵ هزار تن محصول روسیه با قیمت ۵۲۸ دلار بر تن CFR زونگولداغ برای حمل‌ونقل ژوئن دراواخر هفته گذشته گزارش شده است.

بیلت آسیایی با قیمت ۵۳۵-۵۵۰ دلار بر تن CFR قابل خریداری است، اما بنابر اظهارات یک فروشنده بیلت ترکیه، بهترین گزینه برای واردات درحال حاضر، بیلت ایران است ولی بصورت کلی تقاضا محدود است چراکه بازار میلگرد در رکود به سر می‌برد. اسرائیل نیز درحال حاضر باتوجه به تحریم ترکیه از دسترس خارج شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده