تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۰۵
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۰۸۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت

‌می‌متالز - در جلسه مشترک میان اعضای صنف طلا و جواهر و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ابهامات اعضای صنف برطرف شد و توافقاتی در رابطه با ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت صورت گرفت.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با اعضای صنف طلا و جواهر گفت: با توجه به تأکید رئیس جمهور برای رفع مشکل، خوشبختانه توافقاتی صورت پذیرفت که قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌درستی اجرا شود.

وی افزود: همچنین بخش زیادی از ابهامات فعالان صنف طلا در این جلسه برطرف شد و قرار بر این شد که اطلاعات در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: طی توافق صورت‌گرفته، فعالان صنف طلا و جواهر، اطلاعات خرید، فروش و حمل را در سامانه ثبت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این مرحله یک دوره شش‌ماهه برای ثبت اطلاعات تعیین شده است. اگر ۵۱ درصد از اعضای صنف نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه اقدامات لازم را انجام دهند، از ثبت موجودی طلای خود معاف می‌شوند.

دهقانی‌نیا در ادامه گفت: پس از گذشت شش ماه، ما با توجه به اطلاعات موجود در سامانه جامع تجارت، عملکرد اعضای صنف در سامانه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد که در صورت ثبت اطلاعات می‌توانند همچنان از معافیت عدم‌ثبت موجودی استفاده کنند.

وی افزود: سند توافقنامه توسط اعضای صنف امضا شده و تأییدیه آن نیز توسط نمایندگان استانی گرفته شده است و به‌طورکلی می‌توان گفت که نتایج جلسه قابل قبول بوده است، چرا که نه‌تن‌ها فرآیند ثبت اطلاعات آغاز خواهد شد بلکه شفافیت موردنظر نیز تحقق خواهد یافت.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان با تشریح شرایط معافیت درنظر گرفته‌شده برای عدم‌ثبت موجودی اولیه گفت: باید به این مسئله اشاره کرد که معافیت ثبت موجودی و تولید مرتبط به تولیدکنندگان مصنوعات می‌شود، اما فعالان تولید‌کننده شمش طلا هنوز مکلف به ثبت تولیدات خود خواهند بود.

وی تصریح کرد: تولیدکننده طلا از معدن و تولیدکننده شمش طلا باید نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام نمایند. واردکننده و صادرکننده کالا‌های مشمول هم باید نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده