تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۴۰۸۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نخستین شهرک فرآوری مواد معدنی کشور در شهرستان نایین کلنگ‌زنی شد

‌می‌متالز - در جریان سفر استاندار اصفهان به شهرستان نایین، نخستین شهرک تخصصی فرآوری مواد معدنی کشور در این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در جریان این آئین کلنگ‌زنی گفت: در راستای ایجاد زنجیره ارزش و خلق ثروت از وجود عناصر مختلف و متعدد معدنی موجود در پهنه شهرستان نائین، پروژه احداث شهرک صنعتی فرآوری مواد معدنی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در کیلومتر ۱۷ محور نائین به انارک، کلنگ‌زنی شد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های مختلف و متعدد معدنی در منطقه مرکزی کشور وجود دارد و به تعبیری این مناطق جدول مندلیف کشور ما هستند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: بسیاری از عناصر و مواد معدنی که در حوزه‌های مختلف نیاز است را در این منطقه شاهد هستیم.

مرتضوی یکی از اشتباهات ادوار گذشته را مساله خام‌فروشی و فرآوری نکردن واحد‌های مختلف معدنی در اقصی نقاط کشور دانست و اظهار کرد: از گذشته‌ها این ایده وجود داشت که شهرکی برای فرآوری عناصر معدنی در جوار قطب‌های معدنی کشور ایجاد شود و این امکان به نحو دیگری برای رسیدن به محصولات با ارزش افزوده بالا و امتداد زنجیره ارزش فراهم شود.

مرتضوی گفت: با مطالعاتی که در مجموعه صمت استان و شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شد این زمینه فراهم گردید تا در شهرستان نائین شاهد استقرار این شهرک مؤثر در حوزه مواد معدنی باشیم.

وی افزود: در این راستا جلسات و نشست‌های کارشناسی متعددی برگزار شده است و امروز پس از طی کردن مراحل متعدد به نقطه آغاز حرکت اجرایی این شهرک رسیدیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: تهیه زیرساخت و شرایط مناسب در این منطقه ضروری است تا شاهد حضور فعال سرمایه‌گذاران در این مجموعه باشیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: قطعاً توجه به مناطق مرکزی کشور و حوزه‌های معدنی از راهبرد‌های اصلی دولت است و ما نیز به دلیل حضور مردم سخت‌کوش و دارا بودن استعداد ظرفیت‌های معدنی با مطالعاتی که انجام شده است درصدد حمایت از اینگونه پروژه‌ها هستیم.

وی در پایان اضافه کرد: مجموعه مدیریت استان پای کار راه‌اندازی این مجموعه بزرگ و فاخر ایستاده است و این مجموعه را به مردم شریف استان و ایران اسلامی تقدیم می‌کنیم.

استاندار اصفهان همچنین از زحمات و همراهی نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان نائین و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اخذ مجوزات و اجرای این پروژه قدردانی کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده