تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۴۰۸۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پورابراهیمی با اشاره به اصلاح بند (س) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مطرح کرد

تقویت بورس با قانون مجلس/ حمایت تمام قد از فعالان اقتصادی و بازار سرمایه

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه امروز مجلس دو اتفاق رخ خواهد داد؛ نخست اینکه معافیت‌های قانونی شرکت‌های بورسی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مالیات بخش کشاورزی، مالیات مربوط به بنگاه‌ها به مانند شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مالیات مربوط به سود سپرده‌ها و معافیت تمامی این موارد به قوت خود باقی ماند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به اصلاح بند (س) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در جلسه علنی امروز مجلس گفت: بر اساس مصوبه مجلس در رابطه با اصلاح بند (س) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ معافیت‌های قانونی در بخش‌های مختلف به قوت خود باقی ماندند.

نماینده مردم «کرمان و راور» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این مصوبه امروز با رای نمایندگان اصلاح نمی‌شد به طور کلیه معافیت‌ها قانونی در بخش‌های مختلف حذف می‌شدند و مفهوم ساده آن این بود که مالیات صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مالیات بر سود سپرده، مالیات بر شرکت‌های فعال در بورس باید اخذ می‌شد، بنابراین این موارد تماًما به اقتصاد کشور صدمه وارد می‌کرد لذا تلاش کردیم این اصلاح بودجه‌ای در مجلس صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی دو اتفاق رخ خواهد داد؛ نخست اینکه معافیت‌های قانونی شرکت‌های بورسی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مالیات بخش کشاورزی، مالیات مربوط به بنگاه‌ها به مانند شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مالیات مربوط به سود سپرده‌ها و معافیت تمامی این موارد به قوت خود باقی ماند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی، تاکید کرد: به موجب مصوبه مجلس در این بخش نرخ مالیات بر عملکرد بنگاهی اقتصادی از ۲۵ درصد ۲۰ درصد رسید و در پی این موضوع حکم بودجه‌ای سال ۱۴۰۱ مجدداً تنفیذ شد. از این رو مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی نسبت به قانون بودجه، ۵ درصد کاهش پیدا کرد و معافیت‌های مالیاتی هم برقرار شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
سیزده روز پیش
سیزده روز پیش
سیزده روز پیش
عناوین برگزیده