تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۴۱۰۱۶

خط ریلی یزد - اقلید تا ۲ ماه آینده تکمیل و افتتاح می‌شود

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: خط ریلی یزد - اقلید در مراحل پایانی قرار دارد که با توجه به تامین منابع مالی مورد نیاز و پیشرفت فیزیکی پروژه، حداکثر باید تا دوماه آینده تکمیل و افتتاح شود.

به گزارش می‌متالز، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی امشب ۲۸ اردیبهشت ضمن سفر به استان یزد در خصوص تکمیل راه‌آهن یزد - اقلید، گفت: این خط ریلی در مراحل پایانی قرار دارد، البته در این راستا به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل تاکید کردم و با توجه به پیشرفت کار حداکثر تا دو ماه آینده این مسیر ریلی تکمیل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه منابع مالی لازم برای تکمیل این مسیر ریلی تأمین شده، افزود: راه‌آهن یزد - اقلید یکی از مسیر‌های مهم ریلی کشور است که با تکمیل آن تمامی کشور منتفع خواهد شد؛ همچنین این مسیر ریلی علاوه بر کارکرد مسافری، کارکرد حمل بار را هم دارد.

رشد ۵۸ درصدی ترانزیت در سال گذشته

بذرپاش با یادآوری این مطلب که در سال گذشته ترانزیت ۵۸ درصد رشد داشت، گفت: در دو ماهه سال جاری رشد ترانزیت ۵۵ درصد ثبت شد. یادآور می‌شوم در سفر روز گذشته به بندر امیرآباد استان مازندران، اعلام شد که تخلیه و بارگیری در این بندر مهم ۴۵ درصد رشد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده