تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۴۱۰۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مهدی کوهی در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی:

خودکفایی ملی در صنعت ریل افتخار ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - نشست خبری مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، تجهیزات و خدمات وابسته، شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی کوهی در این نشست گفت: ذوب آهن اصفهان به واسطه تولیدات افتخارآفرین خود هم اکنون پیشران توسعه راه‌آهن سراسری، متروی کلان شهر‌ها و صنعتی‌سازی ساختمان شناخته شده است.

وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا از ابتدای تولید ریل تاکنون بالغ بر ۱۸۰ هزار تن انواع ریل را تولید و به راه‌آهن سراسری و متروی کلان شهر‌ها تحویل داده است و همچنین سایر محور‌های ریلی نیز در حال مذاکره با ذوب آهن برای تامین ریل مورد نیازشان هستند. 

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان محور‌های در حال ساخت با ریل این مجتمع عظیم صنعتی را چنین برشمرد: میانه- تبریز، میانه - اردبیل، همدان - سنندج، مراغه - ارومیه، رشت - انزلی، چابهار - زاهدان، بستان آباد - ائل گلی و همچنین مبارکه - شهرکرد که در مرحله انعقاد قرارداد می‌باشد.

وی ادامه داد: در بخش مترو‌های کلان شهر‌ها نیز هم اکنون محور‌های ریلی اصفهان، تبریز، مشهد، تهران، بهارستان، پرند و کرمانشاه با ریل ذوب آهن اصفهان در حال ساخت است.

مهدی کوهی اظهار داشت: دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در بازدید امروز از نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی، ضمن ابزار خرسندی از تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان، تامین ریل برای محور‌های مختلف و به ویژه کریدور شرق از جمله راه‌آهن چابهار - زاهدان و رشت- کاسپین که در توسعه تعاملات بین‌المللی نقش شایان توجهی دارد را بسیار موفق ارزیابی نمودند.

ریل ذوب آهن اصفهان محور توسعه تعاملات ملی و بین‌المللی

وی نقش ریل ذوب آهن اصفهان را در توسعه تعاملات ملی و بین‌المللی درخشان توصیف نمود و بیان کرد: این محصول استراتژیک با افتخار کریدور‌های شمال - جنوب و غرب به شرق کشور را به یکدیگر متصل می‌کند و در حال توسعه آنها می‌باشد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: یکی دیگر از محصولات ریلی High-tech این مجتمع عظیم صنعتی ریل سخت است که بیش از ۲۵۰ تن از آن در متروی مشهد نصب شده و متروی سایر کلان شهر‌ها نیز متقاضی دریافت این محصول ضد سایش جدید می‌باشند.

ذوب آهن اصفهان خودکفایی ریلی را در سطح ملی جشن گرفته است

وی بیان کرد: با افتخار اعلام می‌کنم ذوب آهن اصفهان با تلاش و کوشش شبانه‌روزی همکاران عزیز خودکفایی و توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور را جشن گرفته است که این اقدام عملیاتی نمونه بارز شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) می‌باشد.

تولید دو محصول ارزش‌افزا در کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان

مهدی کوهی خاطرنشان کرد: در کنار تولید ریل ملی در کارگاه مجهز نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان، محصول ارزش‌افزای تیرآهن بال پهن نیز در همین کارگاه تولید می‌شود و این محصول نیز در صنعتی‌سازی ساختمان و جهش ساخت مسکن نقش دارد. 

وی گفت: در سال گذشته و برای اولین بار، گواهی انحصاری ساخت داخل محصول استراتژیک ریل توسط ذوب آهن اصفهان از وزارت صمت اخذ گردید که ثمره این دستاورد بزرگ این است که وزارت راه، راه‌آهن سراسری و متروی کلان شهر‌ها برای خرید ریل از ذوب آهن نیازی به برگزاری مزایده و مناقصه ندارند، زیرا این مجتمع عظیم صنعتی تنها تولیدکننده ریل در کشور است.

خودکفایی ملی در صنعت ریل افتخار ذوب آهن اصفهان

خودکفایی ملی در صنعت ریل افتخار ذوب آهن اصفهان

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده