تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۳۴۷۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید مدیرکل صنایع غیرفلزی از برخی مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

می متالز - مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه هیئت همراه از برخی مجتمع‌‍ های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بازدید کرد.
بازدید مدیرکل صنایع غیرفلزی از برخی مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

به گزارش می متالز، در این بازدید که از مجتمع های پتروشیمی بندر امام، امیرکبیر، مارون، شهید تندگویان، کارون، اروند و نوید زر شیمی صورت پذیرفت، در خصوص نقاط ضعف و قوت و همچنین فرصت ها و چالش های پیش روی صنایع پتروشیمی مباحثی مطرح شد.

صادقی نیارکی در این بازدید پس از شنیدن مشکلات و چالش های پیش روی صنایع پتروشیمی و صنایع تکمیلی پایین دستی، شرکت های یاد شده را نسبت به بکارگیری نقاط قوت و فرصت های موجود در جهت غلبه بر نقاط ضعف و چالش های موجود ترغیب کرد.

مدیرکل صنایع غیرفلزی پس از اشاره به وضعیت بازار محصولات پتروشیمی در سال گذشته و فراز و نشیب های طی شده، افزود: مجتمع های پتروشیمی در سال گذشته علیرغم وجود بحران در این حوزه، در مجموع عملکرد مناسبی در حوزه عرضه محصولات در بازار داخل و همچنین بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما از خود به جای گذاشتند.

وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی همانند سال قبل تأمین مواد اولیه جهت واحدهای تولیدی داخل کشور را در دستور کار خود قرار داده و در راستای تحقق این هدف از هیچ کوششی دریغ نکنند.

صادقی با بیان برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی و تشریح این برنامه ها خاطر نشان‌کرد: یکی از وظایف مهم مجتمع های پتروشیمی در سال رونق تولید، تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی است.

مدیرکل صنایع غیرفلزی با اشاره به این موضوع که عبور از بحران های پیش روی کشور از مسیر افزایش صادرات غیرنفتی می گذرد، افزود: مجتمع های پتروشیمی فروش محصولات در بازارهای مختلف جهانی و صادرات محصولات به نقاط مختلف دنیا را همواره جزو وظایف و رسالت های خود تلقی کنند.

عناوین برگزیده