تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۴۹
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۳۵۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قربانی:

دولت مانع از کلاهبرداری در استفاده از تسهیلات مسکن شود/ افزایش قیمت مسکن مهار شود

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،با اشاره به دلایل افزایش نرخ مسکن در آینده ای نزدیک، گفت: افزایش رقم تسهیلات مسکن و همچنین هزینه کرد وام ها در جایی غیر از مسکن ،نقدینگی در بازار را افزایش داده است.
دولت مانع از کلاهبرداری در استفاده از تسهیلات مسکن شود/ افزایش قیمت مسکن مهار شود

علی قربانی  با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت:با افزایش رقم تسهیلات مسکن تعادل میان عرضه و تقاضا برهم خورده و افزایش قیمت ها در بازار مشهود شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش نیافتن تولید مسکن با توجه به آمار بالای جمعیت توازن ها را در بازار بهم زده است، افزود: برای اینکه افزایش قیمت در بازار مسکن مهار شود؛باید سازوکار مشخصی برای تولید واحدهای مسکونی بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

 

رونق بازار مسکن بهبود وضعیت اقتصادی را درپی دارد

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه با رونق بازار مسکن بهبود وضعیت اقتصاد رخ خواهد داد،تصریح کرد:در صورتی که بازار مسکن با سازوکاری مشخص مدیریت شود؛ساخت و ساز بیشتر کاهش قیمت ها را رقم خواهد زد.

قربانی با تاکید براینکه تسهیلات دهی همه بانک ها در حوزه مسکن وضعیت این بازار را با مشکل مواجه خواهد کرد،گفت: باید با نظارت دقیق محل هزینه کرد تسهیلات مسکن مشخص شود؛زیرا خرید و فروش این تسهیلات خود معضل دیگری است که نقدینگی را در جامعه افزایش می دهد.

 

محل هزینه کرد تسهیلات مسکن رصد شود

 وی با تاکید براینکه درگذشته بیش از 70 درصد هزینه خرید خانه از طریق تسهیلات مسکن جبران می شد،تصریح کرد:درحال حاضر تسهیلات بانک ها برای خانه دار شدن مردم کفایت نمی کند از این رو باید تسهیلاتی کارآمد ارایه شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:افزایش رقم تسهیلات باید با نظارت برمحل هزینه کرد آن همراه باشد تا وام مسکن در جای دیگری هزینه نشود.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:درصورتی که بازار مسکن به درستی مدیریت نشود؛افزایش نرخ تورم در اقتصاد ملموس خواهد شد،زیرا بسیاری از مشاغل مرتبط با این حوزه هستند.

عناوین برگزیده