تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۳۵۸۸۷
سرویس خبر : انرژی

حضور موثر ملی حفاری در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و تحقق وظایف سازمانی

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اصل کارآمدی عملیاتی را مهم‌ترین اهداف تبیین‌شده راهبردی برای سال 98 و پاسخگویی به نیازهای مردم خوزستان در بحران سیل به عنوان مسئولیت اجتماعی را از اولویت‌های اصلی شرکت برشمرد.
حضور موثر ملی حفاری در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و تحقق وظایف سازمانی

به گزارش می متالز، سید عبدالله موسوی در تازه‌ترین مصاحبه خود در این باره توضیح داد: کارکنان سختکوش این شرکت در شرایطی تلاش خود را بر محور پاسخگویی به برنامه‌های صنعت نفت کشور متمرکز کرده بودند که جمعی از آنان همسو با وظایف ذاتی به کمک و همیاری دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان برای جلوگیری از خسارت‌ها و آسیب‌های ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسا و مهار رواناب‌ها در شهرها و روستاهای واقع در حاشیه رودخانه‌ها پرداختند.

وی که روز چهارشنبه (11 اردیبهشت‌ماه) در حاشیه آغاز به کار بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت در تهران با خبرنگاران رسانه‌ها به گفت‌وگو نشست، گفت: با توجه به تاکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت و عضویت این شرکت‌ها در ستاد بحران استان خوزستان، در عمل شرکت ملی حفاری ایران با بسیج امکانات، تجهیزات و نیروهای انسانی، در حرکتی جهادگونه توان خود را برای پیشگیری از پیامدهای ناشی از سیل با ایجاد و استحکام‌بخشی به سیل‌بندها و قرار گرفتن در کنار ساکنان مناطق در معرض سیلاب به کار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: 700 نفر از متخصصان و کارکنان با محوریت مدیریت‌های واحدهای مختلف شرکت به همراه نیروهای پیمانکاران طرف قرارداد همه تلاش خود را به کار گرفتند و تا زمان نیاز این خدمات استمرار خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: مجموعه این شرکت در طول بیش از یکصد کیلومتر از کرانه‌های رودخانه‌های کارون، کرخه و دز و همچنین مناطقی در داخل کلانشهر اهواز در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های امدادی وظایف محوله را به نحو مناسب پوشش دادند.

وی در همین ارتباط گفت: در چنین وضعیتی که وزیر نفت بر اولویت نخست کارها به امور مربوط به پاسخگویی به نیازهای اضطراری ستادهای بحران برای فائق شدن بر کنترل سیلاب‌ها و پیشگیری از ورود رواناب‌ها به مناطق مسکونی و کاهش تبعات تاکید کرد در عمل کارکنان عملیاتی شرکت نیز در عرصه کار و تلاش از ابتدای فروردین تا دهم اردیبهشت‌ماه موفق به تکمیل عملیات حفر هفت حلقه چاه نفت و گاز و ثبت حدود 20 هزار متر حفاری در میدان‌های نفتی شدند و این توفیق در شرایطی است که فعالیت هفت دستگاه حفاری در میدان‌های آزادگان جنوبی، اهواز، آب‌تیمور و شادگان به سبب قرار گرفتن در معرض سیلاب متوقف شده است.

موسوی یادآور شد: در جریان اجرای عملیات احداث و تقویت سیل‌بندها ازسوی دستگاه‌های مختلف، تنها شرکت ملی حفاری ایران بیش از 250 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، سبک سازمانی و استیجاری به‌کار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در همین حال ارائه خدمات پزشکی و توزیع دارو در اردوگاه‌های سیل‌زدگان، تامین روزانه سوخت، غذای گرم، آب معدنی و اقلام بهداشتی نیز در دستور کار روزانه تعریف شد و هم اکنون نیز این شرکت ضمن آمادگی استمرار خدمات در صورت نیاز، همچون گذشته توان عملیاتی خود را برای اجرای پروژه‌های حفاری و تامین نیازهای صنعت نفت کشور با پشتکار بیشتر به کار گرفته است.

عناوین برگزیده