تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۳۶۰۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

امکانات کشور برای رونق اقتصاد بسیج شود

می متالز - مدیر مجتمع مس شهربابک در همایش اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی شهربابک گفت: باید همه امکانات و توان کشور حول محور اقتصاد بسیج شود تا پیروز جنگ اقتصادی تحمیل شده باشیم.
امکانات کشور برای رونق اقتصاد بسیج شود

به گزارش می متالز، جلیل حسانی مدیر مجتمع مس شهربابک در این مراسم با بیان اینکه نام گذاری امسال به "رونق تولید" اهمیت بحث اقتصادی در کشور است،گفت: ما الان درگیر جنگ اقتصادی تحمیل شده به کشور هستیم.

وی یادآور شد: من به عنوان تولید کننده و معین اقتصادی درگیر و در جریان مشکلات تولید کنندگان هستم.

حسانی با اشاره به اینکه کشور درگیر تحریم است و باید بدانیم که رونق اقتصاد چه ضرورت‌هایی دارد، تأکید کرد: همه امکانات و توانمندی‌ها باید حول موضوع اقتصاد بسیج شود تا از این جنگ اقتصادی پیروز بیرون آییم.

مدیر مجتمع مس شهربابک تصریح کرد: همه ادارات و دستگاه‌ها باید در برطرف کردن موانع سر راه تولید کنندگان تلاش داشته و حامی آنان باشند.

وی اظهار داشت: بعد از اینکه در سال ۹۵ مجتمع مس شهربابک معین اقتصادی سه شهرستان شهربابک، رفسنجان و انار شد، مطالعاتی در خصوص اقتصاد، ایده‌های کارآفرینی و... صورت گرفت.

حسانی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور اجرای برنامه‌ها و شعارهاست، تصریح کرد: با حمایت مدیر جدید مس مهندس بنی اسدی و مسئولان شهرستان به اجرای برنامه‌های ما کمک شد.

مدیر مجتمع مس از ایجاد مرکز توسعه و کسب و کار به عنوان اولین گام یاد کرد و افزود: ایجاد این مرکز در شهریور ماه سال گذشته که ساختار حقوقی، تخصصی، اداری دارد می‌تواند به اجرای برنامه‌ها و پیشبرد آن کمک کند.

وی افزود: ما از طریق رفع آلایندگی کارخانه ذوب استفاده کردیم و تامین منابع به صورت قرض الحسنه انجام شد.

حسانی از فیروزه شهربابک یاد کرد و گفت: مواد اولیه با قیمت مناسب در اختیار فیروزه کاران شهرستان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طی ۷ ماهی که مرکز توسعه کسب و کار ایجاد شده ۳۳۶ طرح به مرکز ارائه شده است، بیان داشت: ۱۱۷ طرح ارائه شده مصوب گردیده است که برای تامین مالی معرفی شدند و حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است که بیش از ۵۰ درصد آن تأمین شده است.

مدیرمجتمع مس افزود: ۱۵۹ طرح در دست بررسی است، ۵۳ طرح به دلایل مختلف غیر اقتصادی رد شده و ۴ طرح انصرافی و ۳ طرح مشروط داشته ایم.

وی به رفع موانع تولید تأکید کرد و گفت: با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری مسئولان امیدواریم موانع بر تولید سریع‌تر رفع و برنامه‌ها اجرایی شود.

محمد علی دهقان معاون اقتصادی استانداری کرمان در ادامه این مراسم با بیان اینکه تجربه نشان داده که کشور در شرایط سخت منسجم‌تر است بیان داشت: شاید از دید همه دنیا بحث تحریم‌ها برای کشور معضل باشد، اما از نگاهی دیگر این تحریم‌ها می‌تواند موجب پیشرفت شود.

وی با بیان اینکه گرانی دلار و تحریم‌ها باعث حرکت بیشتر جوانان ما و انسجام و وحدت مسئولان شده است است افزود: اکنون جمعیت زیادی از جوانان به فکر کسب و کار افتاده اند که باعث اشتغالزایی افراد زیادی شده است و این نعمتی است که شرایط سخت تحریم‌ها برای ما به ارمغان اورده است.

وی به ایجاد پنجره واحد و تشکیل کار گروه‌های تولید یاد کرد و اظهار داشت: تولید کنندگانی که در زمینه‌های مختلف مالی، مجوز، مواد اولیه و... مشکل دارند با مراجعه به مسئولان مربوطه سعی در برطرف شدن موانع شان خواهد شد.

شهربابک علاوه بر معادن و عوامل و فیزیکی و کشاورزی، سرشار از نیروی انسانی کارآمد با نشاط و پر تلاش است، ابراز امیدواری کرد: با همت مسئولان از این ظرفیت مهم استفاده شود.

وی از پیشرفت برخی محصولات شهربابک نظیر دام، فیروزه و صنایع پایین دستی و بالا دستی مس که در حال راه اندازی است یاد کرد و گفت: ایجاد کارخانه اسید موجب اشتغالزایی می‌شود و امیدواریم شعار امسال محقق شود.

عناوین برگزیده