تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۳۶۱۲۲

خطر و خسارت سیلاب به پایانه مرزی و گمرک دوغارون در سال 98 پایان یافت

می متالز - ​رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تایباد به بیان گزارشی از اقدامات پیشگیرانه این اداره از رفع خسارات و خطر سیل به پایانه مرزی و گمرک دوغارون در بارندگی های اخیر پرداخت.
خطر و خسارت سیلاب به پایانه مرزی و گمرک دوغارون در سال 98 پایان یافت

به گزارش می متالز، علی اصغرکرباسی با اعلام این خبر گفت: با پیگیری و تلاش مستمر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تایباد، مسیل اصلی رودخانه فصلی دربند از محل روستای قمی تا روستای دوغارون که طی سالهای گذشته به وسیله عده ای از افراد مسدود شده بود توسط راهداران این اداره بازگشایی گردید.
وی ادامه داد: در سال های گذشته پس از هر بارندگی حجم زیادی از سیلاب حاصله به سمت تأسیسات موجود در پایانه مرزی، گمرک دوغارون و پاسگاههای مرزی روانه و باعث وارد آمدن خسارات زیادی می شد و پس از عملیات خاکبرداری، ایجاد دریواسیون بزرگ، تقویت دیواره و رفع تصرفات بستر رودخانه، مسیر سیلاب ورودی به پایانه مرزی و گمرک دوغارون برای همیشه مسدود شد.
کرباسی بیان کرد: این عملیات ظرف مدت 4 روز بوسیله شش دستگاه ماشین آلات راهداری و بخش خصوصی با هزینه ای  بالغ بر  2 میلیارد ریال به طول 3 کیلومتر انجام شد که نتیجه آن  با توجه به وقوع 2 مرحله سیل شدید در فروردین ‌ماه سال جاری از ورود سیلاب به سمت اماکن مذکور و خسارات احتمالی برای همیشه جلوگیری گردید. 

عناوین برگزیده