تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۳۶۴۳۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیشبرد پروژه های بزرگ و افزایش تولید مس فصل نخست توسط کاتانگا

می متالز - شرکت کاتانگا ماینینگ تولید مس کاتد فصل نخست سال جاری خود را از 49770 تن در فصل چهارم 2018 به 57175 تن افزایش داد، اما تولید کبالت محتوی در هیدروکسید این شرکت از 4646 تن در فصل چهارم سال گذشته به 3511 تن در فصل نخست امسال تنزل یافت.
پیشبرد پروژه های بزرگ و افزایش تولید مس فصل نخست توسط کاتانگا

به گزارش می متالز،  شرکت فرعی کاموتو کاپر در جمهوری دموکرتیک کنگو که 75 درصد آن به کاتانگا تعلق دارد در فصل چهارم سال گذشته صادرات و فروش کبالت خود را به خاطر وجود اورانیوم در هیدروکسید کبالت در سطوحی بیش از حد پذیرفته شده مجاز برای صادرات موقتاً متوقف کرد.

در 25 آوریل، شرکت کوموتو کاپر صادرات و فروش کبالت را در مقادیر محدودی که سازگار با هر دو مقررات حمل و نقل بین المللی و محلی جمهوری دموکراتیک کنگو در رابطه با سطوح اورانیوم از سر گرفت.

در حالیکه این شرکت، در هماهنگی با دیگر شرکت ها، در حال کار برای یافتن یک راه حل فنی بلند مدت به شکل ساخت یک کارخانه تعویض یونی ست، جستجوی راه حل های میان مدت جایگزین گوناگون، هم عملیاتی و هم قانونی،  را نیز در نظر داشته که منجر به صادرات و فروش مقدار محدودی کبالت در آوریل شده است.

در این میان، در طول فصل نخست کاتانگا پروژه های گوناگونش را هم به پیش برد. این شامل پروژه های رفع موانع تولید و صادرات کبالت می شود که انتظار می رود در طول فصل دوم تکمیل شوند. هدف این پروژه ها ارتقاء طراحی کارخانه کبالت موجود برای رفع موانع از طریق اصلاح فرایندهای ترسیب، تغلیظ و فیلتراسیون و خشک کنی و بسته بندی می باشد.

 

عناوین برگزیده