تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۳۶۵۵۹
سرویس خبر : انرژی

معاونت پتروپالایش تشکیل شود/باید به سمت راه اندازی پتروپالایشگاه حرکت کنیم

می متالز - مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید به سمت راه اندازی پتروپالایشگاه حرکت کنیم و این ظرفیت وجود دارد که بالاخره بعد از سالها معاونتی از دل پتروشیمی و پالایشگاه با نام معاونت پتروپالایش خارج شود.
معاونت پتروپالایش تشکیل شود/باید به سمت راه اندازی پتروپالایشگاه حرکت کنیم

به گزارش می متالز، عبدالحسین بیات مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی در همایشی با عنوان مدیریت تکانه‌های ناشی از تحریم و رفتار دول مختلف در حوزه انرژی ایران که صبح امروز در دانشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران در منابع هیدروکربوری رتبه اول جهان است، گفت: اکنون این شرایط برای ایران مهیا است اما نتوانستیم به خوبی از این فرصت بهره مند شویم و در حوزه پالایش و پتروشیمی به طور دقیق وشایسته وارد شویم.

وی ادامه داد: زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی بسیار حائز اهمیت است و باید به آن نگاه ویژه داشت که متاسفانه در این زمینه ضعیف عملکرده ایم.

 وی گفت: در کشورهای صنعتی به گونه ای برنامه ریزی شده است که از محصولات پالایش می توان در پتروشیمی و بالعکس استفاده کرد اما در ایران چنین امکانی وجود ندارد که با راه اندازی پتروپالایشگاه می توان در این زمینه ورود داشت.

بیات خاطرنشان کرد: باید به سمت راه اندازی پتروپالایشگاه حرکت کنیم و این ظرفیت وجود دارد که بالاخره بعد از سالها معاونتی از دل پتروشیمی و پالایشگاه با نام معاونت پتروپالایش خارج شود که امیدوارم با شکل گیری این معاونت قدم موثری در توانمندسازی ایران در مقابله با تحریم ها برداشته شود.

عناوین برگزیده